Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) a repartizat aleatoriu, în primul semestru al anului 2011, 114.000 persoane, reprezentând 82,66% din totalul participanţilor la pilonul II de pensii facultative, ceea ce arată că tinerii au un comportament pasiv faţă de viitorul îndepărtat, a precizat miercuri Cornelia Coman, preşedinte ING Pensii, în cadrul unei conferinţe de specialitate.
Cel de-al şaselea seminar din seria campaniei de informare publică 'Învaţă să alegi! Pensia privată, o decizie tânără', organizat de CSSPP, a avut drept scop prezentarea oportunităţilor legate de economisirea prin sistemul de pensii private, informează Agerpres.
Conform CSSPP, în iunie 2011, 58,29% dintre participanţii nou intraţi în sistemul de pensii private aveau vârsta de până în 35 de ani, ceea ce înseamnă că majoritatea tinerilor nu au ştiut să îşi aleagă singuri fondul de pensie.
,,Ieşirea la pensie trebuie pregătită odată cu prima slujbă şi trebuie să o facem astfel încât la acea vârstă să avem mijloacele financiare pentru un trai decent. Creşterea speranţei de viaţă face ca statul să nu mai poată asigura o pensie care să ne garanteze acest trai decent, iar alegerea corectă a fondului de pensie privată este soluţia cea mai des întâlnită la cetăţenii din întreaga lume', a spus Mircea Oancea, preşedintele CSSPP.
Contribuţia medie pe participant, pentru pilonul II, a fost, în iunie 2011, de 31,55 lei, în creştere faţă de semestrul I 2010 cu 15,78% şi cu 23,61% mai mare faţă de finalul lui 2010. Numărul participanţilor cu cel puţin o contribuţie înregistrată de la începutul funcţionării sistemului de pensii administrate privat a fost de 5,06 milioane persoane.
În semestrul I din 2011, au fost virate contribuţii în valoare de 926,44 milioane lei, iar contribuţia medie la nivelul participanţilor cu cel puţin o asigurare, înregistrată de la începutul funcţionării sistemului, a fost de 33,20 lei .
Majoritatea participanţilor la sistemul de pensii administrate privat au optat, conform datelor CSSPP pentru iunie 2011, pentru titlurile de stat - 66,28% din active pentru pilonul II şi 65,52% pentru pilonul III.
Lansată în cursul anului 2010, campania publică a CSSPP urmăreşte să educe populaţia asupra necesităţii şi importanţei participării la sistemul de pensii private.
Până în prezent, peste 500 de studenţi din cinci instituţii de învăţământ superior au participat la evenimentele din seria campaniei de informare publică 'Învaţă să alegi! Pensia privată, o decizie tânără'.
Campania a fost lansată în octombrie 2010 şi va continua şi în anul 2012, pe mai multe direcţii - organizarea de seminarii de informare şi educaţie financiară a tinerilor din universităţile de stat şi private, a angajatorilor din diverse regiuni ale ţării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News