Pește cu MÂINI, descoperit pe fundul mării. Cercetătorii, surprinși: Părea puțin ciudat, dar m-am uitat ATENT și i se văd mâinile

Foto: Mirror

Un exemplar extrem de rar al speciei "pește cu mâini" a fost observat pe fundul mării pentru prima dată în 20 de ani.

O creatura rară, cunoscută și sub numele de Brachiopsilus dianthus, originară din Australia, a fost văzută pentru prima dată în 22 de ani în largul coastei Tasmaniei, după ce a fost recent clasificată ca fiind pe cale de dispariție.

Brachiopsilus dianthus este un pește bizar "mergător" cu "mâini" pe care le folosește pentru a se târî. Acesta a fost observat pentru prima dată după mai bine de 20 de ani.

Peștele cu mâini a fost văzut ultima oară de un scafandru în largul coastei Tasmaniei, Australia, în 1999.

Observațiile au fost înregistrate doar de alte patru ori și, temându-se pentru supraviețuirea specfiei, oficialii au clasificat recent creatura ca fiind pe cale de dispariție.

Peștele are "mâni" pentru a se târî pe fundul mării. Care a fost marea surpriză descoperită de cercetători

Oamenii de știință au făcut acum o descoperire "un ac într-un car de fân". Biologul marin Neville Barrett a spus că descoperirea a oferit o nouă speranță pentru supraviețuirea speciei, despre care se credea anterior că trăiește în ape puțin adânci.

"Cea mai mare surpriză a fost găsirea unui pește cu mâini la o adâncime de aproximativ 120 de metri", a spus Barrett, profesor asociat la Universitatea din Tasmania.

"Până acum, specia a fost înregistrată doar de patru ori și a fost listată ca specie rară în temeiul Legii privind speciile amenințate din Tasmania.

Peștele cu mâini roz trăiește doar în Australia, dar este doar una dintre multele specii endemice din zonă, conform lui Jason Mundy de la Parks Australia, agenția guvernamentală care gestionează parcurile naționale ale țării, citează Mirror. (Vezi mai multe imagini cu peștele descoperit AICI)

Parcul marin, care este puțin mai mare decât Elveția, conține o fisură enormă în scoarța terestră, unde a fost găsită viață marină la adâncimi de peste 4.000 de metri.

Ashlee Bastiaansen, tot de la Universitatea din Tasmania, a spus că "mâinile" creaturii i-au atras atenția.

"Mă uitam la unul dintre videoclipurile noastre aspre și a apărut un mic pește pe acest recif care părea puțin ciudat. M-am uitat mai atent și i-ai putut vedea mâinile", a spus pentru ABC.

"Colaborarea este cheia studierii acestui parc marin extraordinar. Canioanele și munții săi subacvatici dețin o diversitate și o abundență remarcabile de creaturi marine, dintre care multe nu se găsesc nicăieri în lume. Această observare rară în timpul unui sondaj comun cu Universitatea din Tasmania demonstrează beneficiile lucrului în parteneriat cu instituțiile de cercetare în gestionarea parcurilor noastre marine", a mai spus el.

YesMy - smt4.5.3