BMW a decis să recheme peste un milion de maşini produse de companie în service. Riscul este uriaş!
Reprezentanții producătorului german au precizat că există un risc ridicat ca la încălzitorul unei supape de ventilaţie să se producă un scurtcircuit. În unele situații, această defecțiune poate provoca declanșarea unui incendiu, informează Reuters.
Noua acțiune de rechemare declanșată de BMW vizează 1,03 milioane de modele construite între anii 2006 şi 2013. Este vorba despre modelele Seria 1, Seria 3, Seria 5, X3, X5 şi Z4. Din acest total, 917.106 provin de pe piața americană. Până acum, nu au fost raportate accidente sau victime din cauza acestei probleme.
Campania de rechemare in service înlocuieşte şi extinde rechemările anterioare, pe care BMW le-a efectuat în 2017 şi în 2019. Aceste acțiuni au vizat în total peste 900.000 de vehicule în SUA.
Oficialii companiei spun că proprietarii își vor putea folosi mașinile până când vor fi chemați în service pentru remedierea problemei. Însă, dacă vor observa fum în zona compartimentului motor sau dacă vor simți miros de fum sau de plastic ars vor trebui să nu mai folosească vehiculul, scrie promotor.ro.
Specialiştii de la EuroNCAP au testat mai multe maşini în acest an, astfel că a apărut prima listă cu cele mai sigure vehicule.
Modelul Megane E-Tech Electric, de la Renault, a obţinut scor maxim, 5 stele din 5. Vestea este cu atât mai bună cu cât E-Tech este primul model bazat pe noua platformă dedicată exclusiv vehiculelor electrice al companiei.
Şi Volkswagen Taigo şi Polo Facelift au primit punctaj maxim. Polo Facelift a luat scor maxim datorită adăugării unor noi airbaguri centrale și a unor sisteme de evitare a accidentelor mai performante-
Noul crossover / SUV Lexus NX a obținut, de asemenea, 5 stele și a trecut cu brio testele de siguranță extinse ale Euro NCAP. Lexus NX, disponibil în varianta normală și plug-in hybrid, împarte aceeași platformă cu RAV4 de la compania mamă Toyota.
BMW Seria 2 Coupe, singurul membru cu tracțiune spate al familiei Seria 2 a obținut 4 stele, ceea ce reprezintă, totuși, un rezultat bun. Potrivit Euro NCAP, sistemul autonom de frânare de urgență a funcționat în mod adecvat în scenariile de testare mai simple, implicând alte mașini și pietoni, dar a fost limitat în scenariile mai dificile, cum ar fi traversarea drumului de către un biciclist. Ca urmare, mașina a obținut un calificativ onorabil de patru stele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu