Petre Daea, măsură pentru fermieri: Ai produse şi nu le vezi pe piaţă

Petre Daea
Petre Daea

Casa de Comerţ Agroalimentar "Unirea" este o societate pe acţiuni cu capital integral de stat care va prelua produsele de la fermieri români, fie că sunt sau nu organizaţi, şi le va vinde pe piaţă, a declarat, marţi, ministrul Agriculturii, Petre Daea, la TVR 1.

"Este această situaţie anacronică în piaţă şi anume ai produse şi nu le vezi pe piaţă. Unele din ele se depreciază şi altele ajung la preţuri deformate, mult mai mari, din cauza faptului că nu există această verigă intermediară. Greu se intră în supermarketuri, ele sunt foarte pretenţioase, şi foarte bine, pentru că ne îndeamnă să lucrăm şi noi mai atent şi să fim mai competitivi. Aţi văzut pe la porţi o serie întreagă de fermieri care scot la poartă fie legăturile de ceapă, fie de spanac, fie ouăle şi alte produse pe care ei săracii nu le pot valorifica. (...) Aşa am făcut această societate pe acţiuni Casa de Comerţ Agroalimentar "Unirea". Astăzi, ea este structurată, o să vedeţi peste câteva zile, nu peste mult timp, punem în mişcare şi Bursa de Peşte la Tulcea, pe care am construit-o de-a lungul vremii cu sume importante, bani europeni, şi care nu a mişcat până la această dată. Am introdus-o în această societate pe acţiuni cu capital integral de stat şi va funcţiona ca orice altă societate pe piaţă, dar cu interesul acesta formidabil: să ia de la producător şi să vândă aceste produse", a explicat ministrul Agriculturii.

"Se lucrează acum în toată ţara"

El a subliniat că va fi o reţea naţională care va prelua aceste produse de la fermieri, "fie că sunt sau nu sunt organizaţi", dar care cer valorificarea produselor.

"Se lucrează acum în toată ţara, echipajul uman care există la nivelul acestei societăţi a intrat în legătură cu producătorii, fac grafice de livrare, închiriază spaţiile la această dată, iar pe altele le vor construi (...) În Bucureşti, la sectorul 5, este un spaţiu comercial extraordinar pe care această societate doreşte să îl ia de la Primăria respectivă. (...) Astfel, aduce marfa de la producătorul respectiv la magazin, la locul de desfacere pe care îl stabileşte şi pun adaosuri modice în aşa fel încât să câştige toată lumea. Este însă un principiu: nu mai departe de 100 de kilometri raza de acţiune, pentru a aduce produse proaspete, în aşa fel încât piaţa să fie atractivă pentru consumatori", a mai spus Daea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel