Autostrada Unirii, 4 ani de la promulgarea legii. Petru Movilă (PMP): ”Nu se ştie ce secretar de stat din M.T. răspunde de acest mega-proiect”

Petru Movila, președinte PMP Iași. Sursa Agerpres
Petru Movila, președinte PMP Iași. Sursa Agerpres

Acum 4 ani, pe 7 noiembrie 2018, opoziția care era formată în acele vremuri majoritar de PNL, sărbătorea victoria votării aproape în unanimitate a unui proiect de lege inițiat de PMP: proiectul de Lege privind construcția Autostrăzii A8 sau Autostrada Unirii. 

Publicitate

Potrivit proiectului de lege, pe hârtie, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş. 

Tot pe hârtie, Autostrada Unirii ar fi trebuit să fie finanțată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. 

Si ca la orice lege, conform hârtiilor, Ministerul Transporturilor era responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi ar fi trebuit să demareze, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.

Dar cum la capitolul teorie România excelează, la capitolul practică lucrurile stau la capătul opus.

Într-o postare ”aniversară” publicată pe o rețea de socializare, unul dintre inițiatorii legii Autostrăzii A8, Petru Movilă, președintele PMP Iași, a simțit nevoia să sublinieze neputința sau nevoința celor care acum 4 ani, din opoziție sărbătoreau victoria pe hârtie, iar astăzi aflați la putere ”nu au încercat, după atâta amar de vreme şi promisiuni, să construiască această autostradă de care 3 milioane de români au nevoie ca de aer”. Mai mult, potrivit acestuia, astăzi ”nu se ştie ce secretar de stat din MT răspunde de acest mega-proiect”.

”4 ani de neputinţă. Fix acum 4 ani, pe 7 noiembrie 2018, a trecut de votul Camerei Deputaţilor, legea privind construirea Autostrăzii Unirii, Iaşi - Tg. Mureş. 261 de deputaţi, PNL, PSD, UDMR, toţi cei care astăzi deţin puterea, au votat proiectul de lege pe care l-am iniţiat, anunţându-şi susţinerea necondiţionată pentru acest proiect, în frunte cu Preşedintele Klaus Iohannis, care a şi făcut o mare ceremonie la promulgarea ei. De atunci până acum, niciunul dintre partidele menţionate mai sus nu a dat dovadă de bună credinţă faţă de ieşeni. 4 ani au trecut, timp în care au tras de timp, au invocat toate argumentele posibile şi imposibile şi au făcut orice altceva în afară de a munci pentru concretizarea acestui proiect. Cel mai deranjant dintre toate, pentru mine, ca iniţiator, este faptul că nu au găsit finanţare integrală. Nu au încercat, după atâta amar de vreme şi promisiuni, să construiască această autostradă de care 3 milioane de români au nevoie ca de aer. La fel de deranjant este faptul că, într-un mod hilar, nu se ştie ce secretar de stat din MT răspunde de acest mega-proiect. Absolut revoltător, mai ales în condiţiile în care avem peste un an de întârzieri în recepţionarea studiilor de fezabilitate. Vrem echitate şi vrem ce merităm, ce este al nostru şi ce ne trebuie ca să ne dezvoltăm! Vrem Autostrada A8! După atâţia ani de zile avem dreptul la Autostrada A8! Nu mai tergiversaţi, nu mai căutaţi cai verzi pe pereţi şi contra argumente puerile. Arătaţi că vă meritaţi funcţiile şi votul pe care l-aţi cerut de la ieşeni”, a scris Petru Movilă, fost deputat PMP.

Citește și:

Răzvan Cuc: PNRR, o iluzie în mâna unor şmecheri

Răzvan Cuc, ministru al Transporturilor în Guvernul Dăncilă, critică modul în care este gestionat PNRR-ul de Guvernul Cîţu şi îi acuză pe liberali de trădare. 

"PNRR este o iluzie în mâna unor șmecheri care se pregătesc să „palmeze” banii pentru redresarea României! Iar pe ce nu pot pune ei mâna – să se aleagă praful!

Au ținut departe de ochii lumii atât planul, cât și anexele sale. Au orientat fiecare proiect către buzunarele larg deschise ale celor care îi susțin. Dintr-un plan național, au făcut unul politic. Iar după ce că l-au făcut cu dedicații, l-au făcut și prost!

Orice proiect de infrastructură are trei etape mari: studiile de fezabilitate, proiectarea și execuția. În PNRR ar fi trebuit prevăzute proiecte mature, adică proiecte cu studiile de fezabilitate încheiate. Nici vorbă de așa ceva în planul cabinetului Cîțu", a scris Răzvan Cuc pe Facebook.

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel