Philip Morris România, producător de ţigarete şi produse de tutun încălzit, cum este IQOS, a devenit un lider mondial în producția de profil, exportând în 50 de ţări 90% din ceea ce produce în fabrica din Otopeni.
Philip Morris International a înființat în 1993 prima filială în România, iar în 1997 a demarat construcția unei fabrici de produse din tutun în Otopeni, ultimii ani fiind marcați de o creștere a profitului. Începând din 2017, PMI a investit 500 de milioane de dolari în transformarea fabricii de la Otopeni într-o unitate de producție a produselor cu risc redus, investiția urmând a fi suplimentată cu încă 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023.
Investiția semnificativă din perioada 2017-2021 a condus, printre altele, la creșterea de peste 7 ori a valorii bunurilor exportate în anul 2021, comparativ cu 2016.
„România este în centrul strategiei Philip Morris International pentru construirea unui viitor fără fum. Se dovedește asta și dacă ne uităm la cifrele care ne arată investițiile. PMI a investit în ultimii ani sute de milioane de dolari în fabrica de la Otopeni. Practic, avem în față una dintre cele mai importante investiții făcute aici, în România” a precizat Emma Zeicescu, director de comunicare Philip Morris România.
„Noi credem că fumătorii merită o soluție pragmatică și soluții care să-i îndepărteze de țigări. Astăzi, aceste soluții există. Foarte multă lume nu este încă la curent cu faptul că ceea ce este cu adevărat nociv în fumul de țigară, cele aproape 100 de substanțe toxice și potențial toxice care sunt legate de bolile legate de fumat, nu sunt acolo din cauza tutunului și nu au neapărat legătură cu nicotina. Aceste substanțe sunt formate în urma arderii tutunului. Asta înseamnă că, dacă putem elimina arderea așa cum o facem în produsele din tutun încălzit sau în produsele cum sunt țigările electronice, reușim să reducem foarte mult cantitatea acestor substanțe, extrem de mult, și prin urmare și nocivitatea acestora în consum”, a declarat Dragoș Bucurenci, director External Affairs Philip Morris România.
„Impactul Philip Morris International în România este unul remarcabil. Impactul total al activității economice desfășurate, adică impactul direct, indirect și indus, a fost estimat la 4,4 miliarde de lei. Așadar, aproape un miliard de dolari. Am stabilit, de asemenea, că pe piața industriei bunurilor de larg consum suntem al doilea cel mai mare jucător, după cifra de afaceri de 3,43 de miliarde și că vânzările produselor noastre numai în anul 2020 au generat accize de 1, 9 miliarde și TVA de 0,6. Dacă facem aici o adunare, vedem că am virat statului taxe, accize și TVA de 2,5 miliarde, dintr-o cifră de afaceri de 3,4 miliarde” a continuat Dragoș Bucurenci în cadrul unei conferințe de presă de joi.
Productivitatea muncii în cadrul PMI a fost, în medie, de 3,5 ori mai mare decât productivitatea la nivelul economiei pe parcursul perioadei 2016-2020. Per total, efectul total generat de PMI în privința ocupării forței de muncă, incluzând efectele indirecte și induse, este mult mai mare, ajungând la un nivel estimat de aproape 3.000 de locuri de muncă în anul 2020.
De asemenea, compania și-a propus un nou obiectiv: 35% femei în funcții superioare de conducere până în 2025.
Jacek Olczak, CEO, Philip Morris International, a declarat în acest sens că: „Sunt extrem de mândru de viziunea, angajamentul și realizările PMI legate de asigurarea egalității de șanse la locul de muncă pentru toți, indiferent de gen. Atingerea acestui obiectiv demonstrează că strategia noastră de incluziune și diversitate funcționează. Diversitatea profilurilor, a experiențelor și a perspectivelor ne permite să luăm decizii mai bune și mai bine gândite, precum și să contribuim la o performanță mai bună și mai durabilă. Cred cu tărie că dezvoltarea unei culturi a echității, incluziunii și diversității este crucială pentru progresul PMI în construirea unui viitor fără fum și va continua să aducă beneficii companiei, pe măsură ce aceste valori se vor reflecta mai bine în baza noastră de consumatori.”
Philip Morris a anunțat că a primit din nou certificarea globală EQUAL-SALARY pentru a doua oară din 2019 și până în prezent, certificare acordată de fundația independentă EQUAL-SALARY.
Fundația EQUAL-SALARY este o organizație independentă, nonprofit, cu sediul în Elveția. Certificarea EQUAL-SALARY verifică faptul că organizațiile dispun de politici și practici durabile pentru a se asigura că își plătesc în mod egal angajații, fie ei bărbați sau femei, pentru muncă egală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu