Accelerarea digitalizării din ultimul deceniu a creat numeroase schimbări în domenii vaste de activitate, printre care se află și cel de FinTech în care poate fi încadrată și compania Credius.
Pentru a fi întotdeauna la zi cu inovațiile în materie de tehnologie, Credius s-a adaptat pentru a le oferi clienților săi, pe lângă credite, o experiență simplificată de utilizare a platformei de creditare.
Andrei Buzgan, CEO Credius IFN SA, oferă informații despre toate aceste trenduri în materie de tehnologie pe care Credius le-a implementat pentru a le veni în ajutor celor care vor să contracteze un împrumut.
Credius se poziționează ca și FinTech, ca lider în inovații pe piața financiară. Ce înseamnă acest lucru pentru companie?
„Credius dezvoltă businessul atât în direcția modernizării tehnologiilor financiare tradiționale, cât și implementând produse și tehnologii noi.” afirmă Andrei Buzgan. Fiind vorba despre inovație și digitalizare, fiecare proces implementat trebuie să fie modelat astfel încât să îi vină în ajutor clientului. Pentru simplificarea procesului unui credit de contractare, fiecare bancă sau instituție financiară nebancară a încercat să se adapteze și să adauge creditarea online în oferta sa, însă „De exemplu, când Credius a lansat primul credit online în 2017, în motorul de căutare Google România nu apărea acesta sintagmă „credit online”.” Astfel, din dorința de a dezvolta constant procesele companiei și modul de creditare, s-a apelat la dezvoltarea canalelor digitale de vânzări, utilizarea sistemelor progresive de identificare a clientului, dar și a tehnologiilor bazate pe inteligența artificială.
Ce caută astăzi consumatorul modern când selectează serviciile financiare?
„Loialitatea consumatorului modern nu mai este legată de brandul, istoria sau dimensiunea instituției financiare. Consumatorul modern migrează liber de la o bancă la alta, de la un sistem de plăți online la altul. Tot ce îi determină loialitatea este experiența proprie. Dacă consumatorul are parte de servicii financiare inovatoare, adaptate nevoilor sale, el rămâne fidel și devine un promotor activ al acestora.” Tocmai din acest motiv, Credius a încercat să dezvolte businessul pe două nișe: prima fiind legată de modernizarea tuturor tehnologiilor financiare tradiționale și a două legată de implementarea produselor și tehnologiilor noi. Ambele au loc datorită faptului că un client nu este obișnuit să aștepte, ci vrea să își facă rapid cumpărăturile, să beneficieze de serviciile pentru care are nevoie de bani sau, în cazul unei urgențe financiare, să aibă parte de un timp cât mai mic de așteptare.
Cum a schimbat criza provocată de Covid-19 serviciile financiare?
Andrei Buzgan afirmă despre Credius că ”a trecut prin această transformare relativ ușor. De la început, activitatea noastră a fost bazată pe tehnologii avansate care ne-au oferit avantajul de a fi cu un pas înaintea competitorilor. Noi doar am continuat dezvoltarea în aceeași direcție. Cred că o provocare a fost includerea în procesele digitale a persoanelor vârstnice, care nu sunt atât de familiarizate cu acest mediu. De aceea, am creat soluții simplificate, care îmbină creditarea online cu un suport telefonic complet. Desigur, în această perioadă ponderea populației care a trecut în mediul online a crescut simțitor.” Faptul că evitarea cozilor și limitarea contactului fizic au fost două dintre principalele obiective ale celor care își doreau să obțină un credit, mediul online le-a adus mai aproape o variantă simplă și sigură de a obține creditul de care aveau nevoie. Instrumentele speciale pentru accelerarea tranzacțiilor digitale au fost punctul forte al companiei Credius care s-a adaptat contextului pandemic.
Care sunt trendurile din domeniul tehnologiile digitale și cum vor schimba acestea viitorul serviciilor financiare?
„Printre trendurile tehnologice care vor fi utilizate în domeniul serviciilor financiare, se numără tehnologiile de interfață vocală (Voice User Interface). Driverul de bază pentru dezvoltarea lor este, desigur, consumatorul. Oamenii vor să aibă posibilitatea să comunice cu companiile digitale, inclusiv prin comenzi vocale, deoarece s-au obișnuit cu utilizarea comenzilor vocale pentru navigarea pe internet, schimbarea volumului la TV sau efectuarea apelului telefonic din mașină.” Astfel, utilizarea biometriei pentru recunoașterea identității este un trend ce va fi utilizat în curând de numeroase IFN-uri sau bănci. Procesul de digitalizare complet va forța tot mai mult companii să se adapteze, deoarece experiența clientului este cea care contează atunci când te afli în acest domeniu de activitate.
Ce inovații oferă astăzi Credius clienților săi?
„Am creat o tehnologie cu totul nouă de creditare online. Pot să afirm că acest tip de credit este cel mai simplu și cel mai rapid pe piață. Toată interacțiunea clientului cu compania este digitalizată în proporție de 100%. Clientul parcurge întregul proces, fără interacțiune umană și obține creditul în maxim 5 minute, fără interviu telefonic ori drumuri la birourile noastre. Tehnologia îi permite să acceseze acest serviciul 24/7, din orice locație, având la dispoziție doar un smartphone sau un PC conectat la internet.” Tocmai din acest motiv, efortul pe care trebuie să îl depună clientul este unul minim. Teama numeroaselor persoane este de a se ivi o anumită eroare care să genereze apariția unor probleme în ceea ce privește acreditarea. Credius a avut acest detaliu în vedere așa că a redus la minim posibilitatea apariției unei erori neprevăzute. Funcția de pre-completare a câmpurilor prezente în cererea de creditare este posibilă după ce au fost introduse datele de contact și după ce a fost încărcată o fotografie cu cartea de identitate. Ulterior au loc procesele de analizată a bazelor de date externe și cele de luare a deciziei de acordare a creditului. Totul durează doar câteva minute, iar banii sunt virați imediat pe cardul clientului!
Concluzie
În ceea ce privește adaptarea proceselor operaționale flexibile și implementarea ultimelor tehnologii, Credius s-a adaptat pentru a se asigura că le oferă clienților exact ce au nevoie. Astfel, prioritizarea tehnicilor inovatoare recente pentru servicii fintech personalizate, accesibile, transparente și rentabile este întotdeauna importantă pentru compania Credius.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu