EXCLUSIV  Pilotul automat, eficient, dar nu în România. Titi Aur: Sunt puţine zone unde poţi merge relaxat. Poate 10-20% dintr-un traseu...

Fotografie de la Daniel Andraski, Pexels
Fotografie de la Daniel Andraski, Pexels

Titi Aur, fost pilot de raliuri, a vorbit la DC Conducem despre utilitatea pilotului automat pe maşini, mai ales într-o ţară ca România, unde traficul este, de multe ori, haotic.

"Pilotul automat funcţionează mai bine cu cât eşti într-o ţară unde se circulă mai civilizat. De ce? Pentru că se respectă anumite reguli. Şi pe un tronson de drum unde se circulă cu o anumită viteză, ca să nu mai stai cu piciorul pe acceleraţie şi să intri într-o uşoară relaxare, cuplezi acel pilot automat. 

Dar, într-adevăr, şi aici sunt sisteme diferite. Sunt sisteme care păstrează doar viteza, deci tu, ca şofer, trebuie să fii atent să nu intri în cel din faţa ta. Şi sunt şi sisteme care menţin şi distanţa faţă de maşina din faţă, distanţă reglabilă la unele maşini chiar în secunde, nu în metri. Şi te poţi pune la o secundă şi jumătate în spatele unei maşini, sau la două secunde, etc. Asta înseamnă să ştii regula celor două secunde, să înţelegi de ce distanţa se măsoară şi în secunde, lucru care se învaţă la şcoala de şoferi. Cei care se lovesc de povestea asta înţeleg", a explicat Titi Aur.

Regula celor două secunde presupune ca distanţa dintre două maşini să fie de cel puţin 2 secunde. În metri, asta înseamnă că distanţa este de jumătate din viteza de rulare. Într-o emisiune anterioară, Titi Aur a explicat că "la 100 de kilometri pe oră se fac 27 de metri pe secundă. Astfel, la două secunde se fac 54. Așadar, la 100 de km pe oră se ajunge la aproximativ cei 50 de metri.

De ce două secunde? Un om normal, care nu obosit, nu e băut și e atent, are capacitatea de a acționa de aproximativ o secundă și jumătate care e împărțită în doi timpi. Potrivit datelor medicale, timpul de percepere și până când creierul transmite că se întâmplă ceva în față trec cam 0.75 secunde. De când se primește comanda și până se pune piciorul pe frână ori se trage de volan pentru evitarea impactului mai trec 0.75 secunde". VEZI MAI MULTE AICI

"În România, puţine zone unde poţi merge relaxat"

"Deci pilotul automat este foarte util când ai parte de circulaţie constantă şi civilizată. 

Când eşti într-un furnicar, când eşti într-o nebunie de trafic şi tu îţi pui o distanţă în regulă faţă de cel din faţă, ca să fii în siguranţă, va veni unul din spate, va intra în faţa ta, iar te dă mai în spate, şi tot aşa. 

Deci aceste sisteme sunt bune, te pot relaxa pe anumite tronsoane de drum, dar în România sunt puţine zone în care chiar poţi merge relaxat. 

Eu circul foarte mult, sunt un fel de navetist aşa, fac mulţi kilometri. Îmi place să folosesc aceste sisteme, dar cred că pot să o fac undeva la 10-20% dintr-un traseu. Altfel, în rest, volanul şi pedalele sunt tot la mine", a concluzionat Titi Aur la DC Conducem. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel