Cezar Osiceanu, pilot Tarom, a povestit pentru cititorii DC News momentele extreme, critice, prin care a trecut de-a lungul carierei petrecute la manșa aeronavelor.
"De-a lungul carierei mele, fiind de vreo 13.000 de ore de zbor, am avut multe situații. Una dintre ele... am ieșit din pistă la Aeroportul Arlanda când s-a rupt o bară care ținea jamba de bot și nu a mai răspuns la dirijare și am ieșit frumos în decor. Am mai avut situații... multe... dar vi le povestesc pe cele care sunt mai importante.
Pe la aviația utilitară mi-au tăcut motoarele de mai multe ori... Niciun zbor nu este la fel ca celălalt. La fiecare zbor se mai strică ceva, se mai arde un bec... este imprevizibilă. Teoretic, avionul nu poate să decoleze. Toată aerodinamica și tot ce înseamnă aviație este bazată pe niște supoziții. În anumite situații s-ar putea să se întâmple asta... Matematic, unu plus unu egal doi, nu se întâmplă niciodată în aviație", a spus Cezar Osinceanu.
"Prin anii 1980, un avion de la Delta, la vremea respectivă comandantul de la Delta lung curier se scotea pe o rută. Și făceai numai ruta aia până se făcea numărul de ore, până luai toate testele și așa mai departe. Un comandant care făcea în mod obișnuit numai Frankfurt într-o zi a fost schimbat și pus să meargă la Bruxelles. El obișnuit cu toate procedurile, la un moment dat a spus: Bine ați venit la aeroportul Bruxelles... dar scria Frankfurt. Pe vremea aceea a avut anumite scuze. Acum s-a întâmplat următorul lucru: planul de zbor este dat într-un sistem computerizat. Tu treci prin mai multe puncte de control. Ei când au băgat planul în computerul de bord al avionului l-au băgat greșit. Și nu au verificat. Și atunci avionul s-a dus pe ruta pe vare i-ai băgat-o că de aceea este problema cu calculatorul. Asta arată uzura personalului", a mai spus Cezar Osinceanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu