Lucian Mîndruță este un susținător înfocat al pistelor pentru biciclete din Capitală, însă lucrurile par să nu fi stat dintotdeauna așa.
Un text publicat însă tocmai pe un site dedicat "culturii bicicletei în România" arată ce gândea Lucian Mîndruță în urmă cu ceva timp despre pistele de biciclete. Cu doar un an și patru luni în urmă, jurnalistul spunea că NU susține pistele de biciclete, ci preferă marcajele imaginare pe partea dreaptă a carosabilului, conform site-ului portocalamecanica.ro.
Iată ce scria Sorina Iordan, în data de 10 octombrie 2013, despre Lucian Mîndruță:
"Îl ascult pe Lucian Mândruţă la Radio Guerrilla vorbind despre proiectul Bicicleşti, prin care îşi propune să obţină acord de la Primărie să organizeze în fiecare duminică o plimbare cu bicicletele din Parcul Herăstrău până în Centrul Vechi.
Spune că Oprescu ştie despre planul lui, dar nu l-a aprobat încă. Că îl va implementa chiar dacă nu îl aprobă, fără închiderea circulaţiei. Că el nu susţine pistele de biciclete, ci preferă marcajele imaginare pe partea dreaptă a carosabilului unor piste de biciclete pe trotuare. Nu am înţeles de ce a exclus din start posibilitatea existenţei pistelor de biciclete pe carosabil.
Reale, nu imaginare.
Eu vreau piste reale, pentru că, dacă sunt imaginare, risc să mi le imaginez doar eu, nu şi şoferul de lângă mine".
Stelian Negrea: Pista de biciclete de pe Calea Victoriei, rezultatul "perioadei de aur a hipsterismului gălăgios"
Într-un articol publicat pe site-ul voxpublica.realitatea.net, jurnalistul Stelian Negrea vorbește despre "Povestea inutilei benzi de circulație pentru bicicliști de pe Calea Victoriei, o oda închinată dictaturii hipsterului gălăgios și verde in cerul gurii". Iată cum își argumentează Stelian Negrea poziția împotriva pistei de biciclete de pe Calea Victoriei:
"Orice deplasare pe Calea Victoriei la ceas de seara mai ales e un calvar pentru mii de soferi. Toti vin in principal dupa o zi de munca unde au mai produs valoare adaugata din care statul roman sa-si extraga venituri prin taxe si impozite astfel incat, la un moment dat, un politician sa decida ca e nevoie de o pista de biciclete cat o banda de circulatie pe Calea Victoriei, unde mai raman doua benzi si de cele mai multe ori o singura banda pentru mii de masini zilnic. Am inteles perioada de aur a hipsterismului galagios din Romania in urma careia s-a construit si aceasta pista de biciclete pe care circula un bicliclist la sfert de ora cu o atitudine mai sfidatoare decat a unei intretinute intr-un 4×4 maiestuos insa daca tot democratia e dictatura majoritatii de ce nu se aplica si pe Calea Victoriei? Au ajuns cumva biciclistii vreo minoritate cu puteri supranaturale care sta cu bicla pe gatul majoritatii aflate la volan dar si pe gatul unor politicieni nedoritori de zarva?
Calea Victoriei a ajuns exemplul clasic de oda inchinata de o mana de politicieni fricosi unor hipsteri galagiosi si verzi in cerul gurii care acum nici nu mai trebuie sa iasa in strada asa cum o faceau in trecut ci doar sa ameninte ca o vor face si gata solicitarea lor e servita. Ce rost are ca pentru o mana de cativa biciclisti pe zi s-a gatuit circulatia pe Calea Victoriei si mii de soferi, fie in masinile personale fie in cele de serviciu, isi rod unghiile nervosi si injura pe infundate pe cele doua benzi care le-au mai ramas. Dar stai daca se mai parcheaza vreo duduita cu 4×4-ul ei maiestuos sau daca te nimeresti in fata hotelului Radisson toti soferii se inghesuie pe o singura banda din trei posibile. Nu exista placere mai mare si momente mai sublime in trafic ca acesta: dupa o zi de munca sau in plina intarziere catre o intalnire sau doar la o livrare a unui pachet pentru un client tafnos sa vezi cum traficul se ingusteaza zi de zi pe o singura banda iar in stanga un biciclist, probabil fara job, fara prea mari batai de cap, care sta inca cu parintii, sau pur si simplu caruia ii place sa ajunga la munca duhnind a transpiratie, da agale la pedale cu aroganta celui cu bilet la clasa intai a avionului inainte de a trage cortina care-l desparte implacabil de restul puturosilor inghesuiti de la clasa a doua.
Ce-i pasa biciclistului? A facut scandal la momentul oportun, a spus ca e poluare in oras, ca masinile polueaza, ca Primaria si Guvernul nu sunt atente la nevoile acestei minoritati si ca prea putin piste pentru biciclete. I-au mai venit doua-trei ONG-uri verzi in ajutor ca deh e la supermoda si e supercool si in plus trezesti emotia la sponsori si gata calvarul nostru al celorlalti din banii carora s-a construit si pista lor de biciclete si care am fost prea ocupati, scarbiti, neincrezatori si nedoritori de galagie atunci cand aproape pe nevazute Primaria a cedat biciclistilor si le-a facut o ditamai banda de circulatie ca recunoastere a importantei si a rolului pe care aceasta nisa a marii familii a panicarzilor verzi o are in societatea romaneasca.
Primaria Generala dar si cele de sector nu sunt la primul si singurul tratament discriminatoriu biciclisti versus alte comunitati: soferi, pietoni etc Au cheltuit zeci de milioane de euro pe acele benzi pentru acele piste de biciclete prin aplicarea acelei vopsele galbene pe trotuare in principal din care acum n-a mai ramas decat o vaga amintire. E drept a fost si o modalitate fabuloasa de a incasa niste comisioane insa nici biciclistii si nimeni altcineva n-au tras la raspundere cu fermitate autoritatile locale pentru uriasa risipa de bani publici pentru un moft care s-a dezlipit repete de trotuare".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News