Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO din Constanţa, a vorbit într-un interviu exclusiv pentru DC NEWS, despre problemele cu care se confruntă operatorii de plaje din Mamaia odată cu lărgirea acestora, dar şi despre pierderile pentru litoralul românesc.
"Pe plajele nou extinse, conform cu ce e scris în proiectul de extindere a plajelor depus şi realizat de Apele Române, timp de 5 ani nu e voie la activităţi comerciale acolo. Dacă cineva pune un şezlong, înseamnă că e gratis! Operatorii economici au voie să îşi pună şezlonguri doar pe plaje închiriate de la Apele Române, care sunt în spate. Şi oricum, şi asta e abia de la 1 iulie, pentru că până atunci nu li s-au predat plajele de la Apele Române. A fost un disconfort, pentru că plajele de pe litoral, din zona Mamaia, nu au fost posibile umbrele şi şezlonguri. De la 1 iulie s-a putut abia, le-au fost date înapoi sectoarele de plajă operatorilor, dar trebuie să se limiteze la sectorul închiriat. Acestea au rămas în spatele plajei extinse, iar pentru turişti e un disconfort major.
Ce plajă poţi să te lauzi că ai, ca destinaţie marină, dacă tu, pe 200-250 m, nu poţi să montezi facilităţile normale pe care le aşteaptă un turist pe plajă, timp de 5 ani? Oamenii când au cumpărat vacanţe au ştiut că vor avea plajă, cu şezlong şi umbrelă, la hotelul unde au rezervat. Nimeni nu ne-a comunicat nouă decât foarte târziu, după ce a început sezonul, că nu vom avea cu şezlonguri şi umbrelă. Asta se traduce în nemulţumiri zi de zi, la recepţia hotelurilor. Asta înseamnă că e afectată toată destinaţia, clienţii sunt nemulţumiţi, postează pe reţelele de socializare şi asta înseamnă că la anul vor pleca în alte destinaţii, de pe litoralul românesc sau în alte ţări.
Mulţi dintre turişti au plecat din Mamaia în semn de protest spre alte staţiuni de pe litoralul românesc. S-a ajuns în situaţia în care turiştii sună la hoteluri şi întreabă dacă hotelul este în zona de plajă mărită. Dacă răspunsul e afirmativ, refuză să mai achiziţioneze un sejur", a explicat Corina Martin pentru DC NEWS.
Administrația Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral a transmis o înștiințare către toți operatorii comerciali care au mici afaceri în Mamaia. Trebuie să elibereze, de urgență, suprafața de plajă ocupată „ce nu face obiectul contractului de închiriere, să procedeze apoi la salubrizarea zonei și aducerea plajei la starea inițială”.
În încercarea de a afla ce soluţii alternativă oferă cei de la Apele Române, dar şi când ar putea operatorii să se folosească de plajele extinse, am transmis o solicitare pe adresa instituţiei, însă până la momentul publicării nu am primit niciun răspuns.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News