Nicusor Dan, candidatul PNL-USR la primăria Capitalei, a anunţat ce are în plan pentru decongestionarea traficului din București. Cum vede Elena Cristian strategia.
"Chiar azi, Nicuşor Dan a fost acuzat că ar fi blocat multe proiecte importante care ar fi ajutat şi traficul, dar şi alte sectoare în care problemele ar fi putut fi rezolvate mai uşor. Cred că atunci când vrei să fii primarul unei Capitale, trebuie să vii cu proiecte. Ori eu cred că Nicuşor Dan în ultimii trei ani doar critică ce face Gabriela Firea. Şi eu votez în Bucureşti şi aştept ca Nicuşor Dan şi ceilalţi candidaţi să mă convingă. Dar nu îmi amintesc niciun proiect pe care Nicuşor Dan să îl fi adus în faţa opiniei publice şi să spună 'dacă ajung primar, fac asta, spăl străzile, plantez copaci, orice'. Asta nu e o strategie, şi cred că după 30 de ani ar trebui să înţelegem că atunci când votăm, dacă suntem nemulţumiţi de cineva, nu trebuie neapărat să votăm negativ, ci să votăm ceva constructiv, pentru că altfel vom ajunge să ne lovim de probleme mult mai mari în Capitală", a declarat Elena Cristian, redactor şef DC BUSINESS.
"Traficul are mai multe componente mari. Una este independentă de celelalte şi foarte uşor de făcut cu tehnologia de azi, şi ieftin. Deci în doi ani şi jumătate, cu 20-30 de milioane de euro, se poate face. Este vorba despre semaforizarea inteligentă. (...) Apoi, infrastructura rutieră. Aici, miza este pe centură. În Parlament este un proiect care spune că municipiile reşedinţă de judeţ din România pot să ia centura în administrarea lor. (...)", a menţionat Nicuşor Dan.
"Chiar nu are dreptate dl Nicuşor Dan. Au fost nenumărate demersuri, inclusiv în vremea guvernelor PSD, pentru preluarea şoselei de centură la care se lucrează din 2006-2007, nici nu mai ştiu de când, precum şi preluarea metroului la Capitală. Se dorea preluarea tocmai pentru finalizarea magistralei din Drumul Taberei. Nu s-a putut atunci, ştiu că şi acum sunt demersuri, dar nu am înţeles exact care e problema şi de ce nu se realizează. Cert e că se lucrează de mult la centură şi nu se mai termină. Oricum s-a stricat şi ce s-a reparat până acum, e un cerc vicios, probabil nu vom avea niciodată centură", a replicat Elena Cristian.
"Avem şi managementul de parcări, care înseamnă parcări foarte mari, gratuite, la intrarea în oraş. Asta înseamnă colaborarea cu privaţi care au parcări, introducerea în sistem informatic a tuturor locurilor de parcare şi stimularea de preţuri astfel încât să iei maşinile parcate legal în momentul de faţă pe prima bandă, să transformi prima bandă în bandă pentru transportul în comun, şi să faci un oraş corect, adică un oraş în care săracul nu vrea să cumpere maşină, ci în care bogatul vrea să circule cu transportul în comun. Acolo trebuie să ajungem. Pentru că dacă noi acum vrem să facem benzi unice, nu putem. Trebuie să ajungem la un management inteligent al locurilor de parcare, pentru a putea scoate maşinile de pe prima bandă a şoselelor. (...) Ar trebui verificate şi construcţiile unde dezvoltatorii s-au angajat ca oamenii să aibă locuri de parcare pentru toate apartamentele din imobil. Sunt şi acolo locuri care nu s-au vândut, iar oamenii parchează pe trotuar. Asta este cheia traficului din Bucureşti.", a mai spus candidatul PNL şi USR, care a vorbit și despre ridicarea mașinilor parcate pe carosabil, în acest context.
Ultima afirmaţie a iscat chiar şi un dialog între cei doi.
Elena Cristian: Mie nu mi se pare că este o soluţie să ridici o maşină parcată pe domeniul public şi să o duci într-o parcare publică. Cu ce circulaţi, dle Nicuşor Dan, prin Bucureşti? Cu maşina proprie sau cu transportul în comun? Sunt curioasă, pentru că va fi candidat"
Nicuşor Dan: Circul cu maşina şi cu transportul în comun.
Elena Cristian: Circulaţi des cu metroul?
Nicuşor Dan: Sigur că da, am cartelă! Chestiunea e serioasă, pentru că traficul e legat de dezvoltarea economică, dar şi de poluare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu