Platforma de socializare X a lui Elon Musk a fost reclamată de activistul pentru confidenţialitate Max Schrems, care susţine că platforma a încălcat regulile de confidenţialitate puternice ale Uniunii Europene, transmite CNBC.
Depusă joi de grupul de campanie Noyb al lui Schrems la autoritatea olandeză pentru protecţia datelor, plângerea susţine că X a folosit ilegal opiniile politice şi convingerile religioase ale oamenilor pentru a-i viza cu reclame.
De asemenea, Uniunea Europeană este acuzată că a folosit X pentru a viza utilizatorii pe baza opiniilor lor politice şi a convingerilor religioase.
În plângere, Schrems susţine că X i-a afişat o reclamă a Comisiei Europene care promova reglementarea conţinutului online pentru a combate abuzul sexual asupra copiilor şi îngrijirea copiilor online.
Schrems spune că reclama vizează în mod explicit utilizatorii din Ţările de Jos şi exclude 44 de ”segmente de direcţionare”, cum ar fi partide politice precum Alternative for Germany, Vox, Sinn Fein şi Liga Apărării Engleză, precum şi politicienii de extremă dreapta Viktor Orban şi Marine Le Pen.
De asemenea, reclama nu vizează persoane pe baza utilizării lor pe X a termenilor legaţi de ”euroscepticism şi/sau opinii politice naţionaliste”, potrivit plângerii.
Dosarul arată că acuzaţiile se bazează pe depozitul de anunţuri al X.
X nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii atunci când a fost contactată de CNBC.
Ca răspuns la un e-mail al CNBC, Comisia a spus că este la curent cu informaţiile legate de campanie şi că efectuează ”o evaluare amănunţită”.
”Pe plan intern, oferim îndrumări actualizate în mod regulat pentru a ne asigura că managerii noştri de reţele sociale sunt familiarizaţi cu regulile şi că contractanţii externi le aplică pe deplin. De asemenea, având în vedere o creştere alarmantă a dezinformarii şi a discursurilor instigatoare la ură pe platformele de social media în ultimele săptămâni, am sfătuit încă din octombrie serviciile Comisiei să se abţină de la publicitate în această etapă pe X”, a spus Comisia.
Comisia a adăugat că, în conformitate cu Legea privind serviciile digitale, o lege majoră de reglementare a conţinutului din UE, platformele, inclusiv X, ”nu trebuie să afişeze reclame direcţionate bazate pe datele sensibile ale unui utilizator”.
Conform reclamaţiei, X poate prelua comportamentul de clic şi răspunsurile utilizatorilor pentru a adapta conţinutul pentru aceştia, o practică cunoscută sub numele de ”microtargeting”.
Microtargeting a fost folosită de Cambridge Analytica în timpul alegerilor prezidenţiale din 2016 pentru a-l ajuta pe Donald Trump să câştige votul cu o marjă restrânsă, notează reclamaţia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu