Adriana Pistol, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii, a anunțat cât timp va mai fi nevoie de PLF.
Publicitate
"Formularul PLF va rămâne în vigoare cu certitudine. Formularul PLF este o cerință a Uniunii Europene, este utilizat aproape în toate statele Uniunii Europene și nu numai. Acest formular PLF face parte din mecanismele, și naționale, dar și internaționale, de investigație epidemiologică pentru că informațiile pe care acesta le conține ne permite să depistăm foarte repede o persoană care eventual a fost contactă și nu știe, cu un caz care s-a confirmat ulterior, deci cum ar fi dacă depistăm un caz într-un autocar sau în avion, în acest mod noi vom ști cine au fost persoanele care au călătorit în același autocar, același avion sau același autoturism, astfel încât să îi anunțăm, să îi carantinăm, să îi monitorizăm.
Este aceeași situație și pentru comunicarea internațională între statele Uniunii Europene pentru că și noi transmitem informații despre cetățeni ai Uniunii Europene care sunt depistați pozitivi pe teritoriul României. Și statele celelalte ne comunică nou astfel de situații. Este vorba despre comunicare interstatală și națională care face parte din depistarea cât mai rapidă, ceea ce se numește urmărirea contacților.", a spus Adriana Pistol, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii, în cadrul unei conferințe de presă.
Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei plf.gov.ro. Mai întâi vă autentificați pe baza unei adrese de e-mail și apăsați butonul "autentificare". Dacă e-mailul este valid veți primi un link. Verificați e-mailul, accesați link-ul primit și veți fi redirecționat în aplicația de completare al formularului.
Accesați butonul verde "formular nou" din partea dreaptă de sus a ecranului, apoi selectați opțiunea "CNP" dacă dețineți o carte de identitate din România sau opțiunea "pașaport" dacă prezentați alt document la trecerea frontierei, ulterior completați câmpurile obligatorii ale formularului cu numele, prenumele, țara din care ați plecat, data plecării și punctul de trecere a frontierei În continuare este necesar să introduceți adresa de destinație. Apoi, este necesară completarea numărului de telefon la care puteți fi contactat pe perioada șederii în România. În continuare, selectați modul de călătorie: autoturism, tren, autocar, avion sau vapor și introduceți toate datele necesare în funcție de vehiculul de transport. Aceste informații le regăsiți pe biletele de călătorie. Ulterior, indicați o persoană de contact în caz de urgență. La pasul următor adăugați țările vizitate anterior, inclusiv cele tranzitate pe timpul călătoriei. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu