Ploaie torenţială pe autostrada A3. Pericol de acvaplanare

Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com

Plouă torenţial pe autostrada A3.

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, la această oră, pe întreg tronsonul autostrăzii A3 Bucureşti - Ploieşti este semnalată ploaie torenţială, vizibilitatea este scăzută şi există riscul de acvaplanare la kilometrul 34, pe banda a doua pe ambele căi de rulare, în zona comunei Gruiu, judeţul Ilfov.

Recomandăm rularea cu mare atenţie, reducerea vitezei şi asigurarea temeinică la schimbarea benzii de circulaţie, transmit poliţiştii.

Titi Aur: Acvaplanarea, cel mai periculos lucru care ți se poate întâmpla când ești la volan

Multiplul campion național la raliuri și specialist în conducere defensivă Titi Aur a explicat pentru cititorii DC News ce trebuie să facă un șofer care conduce pe ploaie torențială.

”Acvaplanarea este cel mai periculos lucru care ți se poate întâmpla atunci când conduci pentru că roata se urcă, se ridică pe stratul de apă. Dacă mașina merge perfect drept și nu schițează niciun fel de derapaj, soluția este să frânezi. Dar cum de obicei când apare acvaplanarea se mișcă mașina puțin stânga dreapta, asta înseamnă că ai intrat într-un cerc vicios. Adică: dacă accelerezi continuă acvaplanarea, ceea ce ar trebui să faci fiindcă mașina derapează, dacă frânezi amplifici derapajul. Și atunci singurul lucru pe care poți să-l faci pentru acvaplanare este să anticipezi. Să te gândești că poate să apară și să mergi cu viteză mai mică ca să nu ajungi la acvaplanare”, a spus pilotul de raliuri.

”În momentul în care ai ajuns la acvaplanare, este foarte, foarte periculos. Pentru un pilot de curse nu este chiar același lucru pentru că pilotul de curse știe, în principiu, să stăpânească mașina în derapaj și atunci face acel compromis între a accelera doar atât cât trebuie, a manevra volanul în așa fel încât să îndrepte mașina din derapaj. Dar nu este și cazul unui șofer de stradă care este surprins de acvaplanare care nu reușește să stăpânească o mașină în derapaj. Pentru pilotul de curse este mai puțin periculos. În plus, pilotul de curse este 100% atent la drum, concentrat și este pregătit în fiecare fracțiune de secundă să controleze mașina cu care oricum merge la limită pe proba specială.

Pentru un șofer de stradă conducerea preventivă este de departe cea mai bună soluție. Când ești pe stradă trebuie să faci în așa fel încât să ajungi sănătos, nu să ajungi repede”, a mai spus Titi Aur pentru DCNews.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel