PNL, propunere de ultimă oră pentru Victor Ponta. Acord vital în șase puncte

PNL vine cu o propunere de ultimă oră și face apel la bucureșteni s-o susțină. Liberalii propun un "acord pentru bucureșteni". Îl pun pe masa CGMB, a reprezentanților societății civile și a Guvernului.

Alegeri prezidentiale 2024

Propunerile PNL sunt valabile până la alegerile locale din 2016.

ACORD PENTRU BUCUREȘTENI

Primarul să-și dea DEMISIA. CGMB să administreze orașul în următoarele 9 luni

ACORDUL PENTRU BUCUREȘTENI pornește de la premisa că actualul primar al capitalei trebuie să își dea demisia, iar forțele politice reprezentate în CGMB trebuie să asigure cu maximă responsabilitate administrarea orașului în următoarele 9 luni. În baza acestui acord, indiferent dacă instanța va hotărî în continuare cercetarea lui Sorin Oprescu în stare de arest după expirarea perioadei de 30 de zile sau în stare de libertate, pentru a stopa prejudiciul moral, material și de imagine adus bucureștenilor este necesar ca soluțiile propuse să devină realitate.

Măsuri pe termen scurt în ACORDUL PENTRU BUCUREȘTENI:

1. AUDITAREA ÎN REGIM DE URGENȚĂ a primăriei și a instituțiilor din subordinea Consiliului General, pentru a afla situația exactă în care se află;

2. TRANSPARENTIZAREA ACTULUI ADMINISTRATIV:

a. Publicarea tuturor contractelor de achiziții publice de la nivelul municipiului București, din ultimii 3 ani, precum și a celor care vor fi semnate de acum înainte;
b. Ședințe deschise de CGMB și publicarea votului consilierilor prin introducerea votului electronic, începând cu prima ședință ordinară a Consiliului;
c. Aplicarea riguroasa a transparentei decizionale, prin aplicarea reala a Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică. În acest sens, propunem ca tot ceea ce înseamnă angajarea banului public să fie dezbătut conform Legii nr. 52/2003, pentru ca cetăţenii să cunoască intenţiile municipalităţii şi, totodată, să-şi exprime opiniile, sugestiile, propunerile pentru o administrare corectă, transparentă a oraşului;
d. Numirea unui reprezentant al societății civile în Comisia Tehnică de Urbanism și Administrarea Teritoriului;
e. Asigurarea premiselor necesare adoptării unui buget participativ al PMB.

3. SALVAREA DE LA DEZASTRU A SERVICIILOR PUBLICE DIN BUCUREȘTI:

a. RADET
• Evitarea colapsului RADET-ului prin aprobarea bugetului rectificat pe 2014, aprobarea bugetului pe 2015 și deblocarea a 150 de milioane lei, sume legal cuvenite acestei regii pentru asigurarea finanțării reparațiilor necesare pentru pornirea încălzirii pe timp de iarnă.
• Transformarea acestei regii în societate comercială, în vederea încheierii contractului de delegare a serviciului între Primăria Municipiului București și RADET, cu obligații și responsabilități clare privind calitatea furnizării apei calde și a căldurii, precum și plata la timp a diferenței de tarif a energiei termice furnizate populației, transformare adoptată de Consiliul General încă din 2014.

b. RATB
• Creșterea ritmicității mijloacelor de transport prin creșterea parcului circulant zilnic;
• Îmbunătățirea parcului auto prin realizarea de reparații capitale;
• Stoparea distrugerii autovehiculelor noi prin dezasamblarea acestora și utilizarea pieselor pentru reparații la alte autovehicule;
• Reducerea timpului de deplasare prin implementarea benzilor unice RATB și a sistemului integrat de management al traficului, inclusiv pentru mijloacele de transport în comun;
• Asigurarea condițiilor optime de transport: curățenie, zgomot, încălzire, aer condiționat, puncte de informare în stații, automate pentru eliberarea cartelelor.

c. POLIȚIA LOCALĂ
• Concentrarea activității pe îndeplinirea cu prioritate a atribuțiilor esențiale: siguranța cetățeanului și sprijinirea controlului traficului rutier, și mai puțin pe controale ale unor activități foarte specializate care sunt și sub controlul altor instituții. Avem în vedere creșterea numărului de agenți care să asigure, în stradă, siguranța cetățenilor;
• Acordarea de sprijin susținut Poliției Naționale în monitorizarea și intervenția, conform legii, în zonele marcate de un grad mare al criminalității mici și medii, cum ar fi: Centrul Vechi, piețele, Gara de Nord, zonele din apropierea școlilor și liceelor, parcările din zone rezidențiale etc.;
• Dotarea Poliției Locale cu echipamentul necesar este primordială.

d. COMANDAMENTUL PENTRU INTERVENTII LA DESZAPEZIRE
• Inventarierea dotărilor de care dispun firmele de specialitate - utilaje, aparatură și substanțe - necesare deszăpezirii și fluidizării traficului pe timpul iernii;
• Cel care va deține interimar funcția de primar al Capitalei, în calitatea sa de vicepreședinte al Comitetului pentru Situații de Urgentă, împreună cu primarii de sector, cu Poliția Rutieră, ISU și alte instituții cu atribuții, se va asigura că autoritățile sunt pregătite să intervină nu doar rapid, ci și eficient din punct de vedere al costurilor.

4. CONTINUAREA INVESTIȚIILOR VITALE PENTRU BUCUREȘTENI

a. Lucrările de reabilitare a Spitalelor Victor Gomoiu și Foișor;
b. Realizarea șoselei Prelungirea Ghencea conexare cu pasaj Domnești;
c. Realizarea pasajului subteran Calea Văcărești - Piața Sudului;
d. Reluarea lucrărilor și finalizarea liniei de tramvai Liviu Rebreanu;
e. Finalizarea lucrărilor pe Bulevardul Pantelimon și pe strada Fabrica de Glucoză;
f. Măsuri pentru îmbunătățirea traficului rutier din cartierele Rahova, Alexandrei, Măgurele, în special realizarea legăturii Șoseaua Alexandriei cu Drumul Taberei, proiect adoptat de Consiliul General încă din februarie 2010.

5. STOPAREA RISIPEI DIN BANUL PUBLIC

a. Introducerea standardelor de cost pentru toate lucrarile de servicii si constructii;
b. Renunțarea la evenimentele publice festiviste și redirecționarea banilor către serviciile publice vitale pentru locuitorii capitalei, finanțate din banii publici;
c. Sediul Primăriei Capitalei
• Investigarea situației reale a sediului primăriei capitalei și prezentarea tuturor informațiilor opiniei publice, în termen de 1 lună;
• Din informațiile pe care le avem în acest moment, reiese că sediul Primăriei a fost o afacere imobiliară a primarului Sorin Oprescu. După mai mult de 5 ani, timp în care Primăria a plătit peste 13 milioane de euro chirie pentru sediul nou (bani cu care, în această perioadă, se putea construi de la zero cel puțin un sediu cu aceleași facilități), și 8 milioane de euro pe restaurarea, încă neterminată, a vechiului sediu, astazi, situația sediului Primăriei nu este nici pe departe clarificată: sediul vechi - încă în lucru, sediul nou - în proces;
• Este imperios necesar să urgentăm lucrările la sediul vechi, astfel încât Primăria să se poată întoarce în sediul consacrat;
• Va trebui să câștigăm în instanță un drept pe care, de altfel, bucureștenii l-au plătit cu vârf și îndesat: dreptul de a avea în proprietate sediul de pe Splaiul Independenței, plătit cu o chirie record pe piața imobiliară românească.
d. Auditarea și clarificarea situației de la Administrația Lacuri Parcuri și Agrement București, Administrația Cimitirelor și de la Centrul Cultural Palatele Brâncovenești.

6. SOLICITAREA IMPERATIVĂ DE REZOLVARE A OBLIGAȚIILOR RESTANTE ALE GUVERNULUI FAȚĂ DE LOCUITORII BUCUREȘTIULUI

a. Metrou
• Magistrala 5 - Drumul Taberei – Universitate – Pantelimon și Magistrala 6 – Gara de Nord – 1 Mai – Otopeni trebuie să primească atenție sporită din partea Guvernului;
• Pentru aceste obiective deja s-a pierdut finanțarea din fonduri europene nerambursabile (POST 2007-2013), iar întârzierea cu care se emit avizele, deși documentația este depusă, duce la creșterea costurilor și la prelungirea dincolo de limite a termenelor de execuție.

b. Centura Bucureștiului – o prioritate națională
• Prin faptul că București-Ilfov asigură mai mult de 30% din PIB-ul României, Centura (în stadiul ei actual) este unul dintre principalii factori de regres economic al zonei, iar nerealizarea urgentă a acesteia (la standardele normale - regim de autostradă) va conduce implicit la dezechilibru economic regional, cu impact negativ semnificativ asupra dezvoltării viitoare a României;
• Este singura centură a unui oraș care nu aparține administrativ acestuia (actualmente, centura Bucureștiului este în administrarea CNADNR).

c. Fuziunea RADET - ELCEN
• Adoptarea actului normativ de transferare a ELCEN în patrimoniul Municipiului București, pentru a putea fuziona cu RADET, în vederea realizării unui sistem integrat de alimentare centralizată cu energie termică și, implicit, pentru eficientizarea și creșterea calității acestui serviciu, ca parte finală a Memorandumului Guvernului României, încheiat încă din 27 martie 2013.

d. Prelungirea PUG-ului ca soluție de avarie

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel