Vezi în articol ce spune patronul firmei care s-a ocupat de construcția podului prăbușit din Neamț.
Au ieșit la iveală noi detalii în cazul podului prăbușit în Neamț, la doar câteva luni după reabilitare. Patronul firmei care a realizat podul a făcut declarații halucinante, afirmând că nu a umblat deloc la structura de rezistență, ci doar a modernizat podul, relatează Realitatea Plus.
Cunoscut drept „Podul lui Arsene”, după numele șefului Consiliului Județean Neamț, acesta fusese redat circulației în noiembrie anul trecut, după o investiție de peste 8 milioane de lei. Atunci când podul de la Luțca s-a prăbușit două mașini se aflau pe el, iar unul dintre șoferi a fost grav rănit. În urma incidentului au fost deschise două dosare penale, unul pentru abuz în serviciu și celalalt pentru vătămare corporală din culpă. Deocamdată toți cei responsabili își pasează vina unul altuia.
Declarațiile patronului firmei care a efectuat reabilitarea sunt halucinante. Acesta susține că nu s-a intervenit deloc asupra structurii de rezistenţă. În to acest timp, Ministerului Dezvoltării susține că obiectivul de investiții nu a fost finalizat, întrucât nu a fost transmis Procesul Verbal de Recepție la Terminarea lucrărilor, astfel că podul nu ar fi trebuit să fie dat în folosință. Vezi mai mult AICI.
„Ori a fost o cedare ... noi n-am dezvelit hobloanele să vedem ce se întâmplă în interior. Am respectat proiectul pe care l-am avut. Nu s-a umblat la structura de rezistență 99% deloc. Am făcut un fel de modernizare și reabilitare a podului. Tencuieli la grinzi, la placa de pe pod nouă”, a spus Romică Rotaru, patronul firmei care a realizat podul.
Și președintele Consiliului Județean Neamț dă vina pe constructor și spune că podul a fost dat în folosință fără a fi finalizată recepția. Presa semnalase încă din luna martie că unul dintre pilonii podului este deteriorat, dar nici autoritățile locale, nici Ministerul Transporturilor nu au oprit traficul. Podul de la Luțca are o lungime de 216 metri și a fost redat circulației pe 13 noiembrie 2021. Reabilitarea lui a costat aproximativ 8,3 milioane de lei.
Întrebat de DCnews ce ar fi făcut dacă era în locul lui Sorin Grindeanu, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a spus că, de fapt, Grindeanu încearcă mușamalizarea unui scandal de corupție și protejarea firmelor de casă ale unor lideri PSD.
Care sunt aceste firme apropiate PSD? Potrivit presei din Neamț, podul a fost reparat de firma Darcons. Potrivit portalului specializat Confidas, acționarul unic al formei este Romică Rotaru, fost consilier județean PSD și tatăl fostului deputat PSD Alexandru Rotaru.
În asocierea care a lucrat la proiectul care a inclus și podul de la Luțca sunt cuprinse și firmele Aqua Park și Mavgo Holding, despre care Drulă susține că ar fi apropiate de Arsene, scrie Economedia. Presa locală mai scrie că, Gheorghe Vlase, zis și Ginel, ar fi cumătrul lui Arsene. În diverse asocieri, aceste firme participă la licitații pentru contracte pe DN 71 Bâldana -Târgoviște și pe toate cele 4 loturi ale Autostrăzii Buzău-Focșani. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News