Astfaltul de pe Podul de la Brăila s-a denivelat la scurt timp de la deschiderea circulației.
"Am şi fost (n.r. la Podul Brăila), după ce am văzut acele ştiri şi imagini şi inclusiv în aceste zile. Daţi-mi voie să întăresc un comunicat pe care l-a dat CNAIR-ul, astăzi, inclusiv pentru zilele următoare. În perioada în care e caniculă, există restricţii de tonaj - peste tot există aceste lucruri. Au fost acele restricţii de tonaj care nu au fost respectate de anumiţi camionagii, dacă pot să spun aşa. I-am amendat pe toţi. Au fost cei de la ISCTR, vor fi remediate lucrările", a spus Sorin Grindeanu la Digi 24.
"Dacă citeam titlurile de la unele dintre ştiri, era ceva de genul următor: "Camioanele, în pericol de a pica în Dunăre". Vă rog eu frumos! Nu este cazul de aşa ceva! Chiar dacă vorbeam despre această perioadă de care aminteam, în care sunt aceste temperaturi şi vor fi şi zilele următoare și există aceste restricţii, la fel avem iarna, când CNAIR anunţă că anumite drumuri sunt închise. Și, totuşi, mai există câteodată câţiva români care nu respectă acele anunţuri. După aceea, rămân întroieniţi şi au pretenţia de la stat... Sigur că vine statul să îi scoată de acolo, dar hai să mai ţinem cont şi de anunţurile oficiale, că au mai fost anunţuri luni.
Pe internet, s-a găsit cineva să spună că, luni seară, este deschisă ciruclația pe pod. Ştiţi că, în această perioadă, ca să pot să demontez acele patru macarale foarte mari, în timpul săptămânii, pe perioada nopţii, traficul este închis. Şi luni au anunţat unii pe internet că este deschis şi oamenii au stat la coadă, deşi oficial se ştia care e programul. O anumită informare corectă şi respectarea regulilor sunt foarte importante", a mai spus ministrul Transporturilor.
Pentru ca situația creată pe Podul Brăila să fi fost evitată, ISCTR ar fi trebuit să supravegheze "bunul mers al lucrurilor", portivit atribuțiilor pe care le are. În schimb, se va remedia problema, după cum afirmă ministrul Transporturilor, problemă care nu ar fi trebuit să existe dacă instituția aflată în subordinea sa și-ar fi respectat menirea. Practic, indirect, recunoaște că nu și-a făcut treaba.
"Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - I.S.C.T.R., este organismul tehnic permanent specializat în subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, asigurând la nivel naţional inspecţia şi controlul respectării reglementărilor naţionale şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere, privind, în principal:
- condiţiile de efectuare a activităţilor de transport rutier, a activităţilor conexe transportului rutier şi a activităţii de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere;
- siguranţa transporturilor rutiere şi protecţia mediului;
- starea tehnică a vehiculelor rutiere;
- masele şi/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice şi masele totale maxime autorizate;
- tariful de utilizare şi tariful de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România", potrivit informațiilor furnizate pe sctr-mt.ro.
De asemena, "I.S.C.T.R. îndeplineşte şi rolul de autoritate competentă pentru verificare, control, sancţionare şi raportare în sensul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 "
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News