Calea ferată pe noul pod peste Dunăre, între Calafat şi Vidin, rugineşte, pentru că nici un tren nu a traversat utilajul în primele 40 de zile după inaugurarea sa de pe 14 iunie.
Problema ar fi că transportatorii ocolesc noul pod, a declarat pentru publicația Trud, directorul-adjunct al Companiei de infrastructură feroviară de la Sofia.
Imediat după inaugurare, o companie privată şi-a manifestat interesul pentru transportul feroviar de mărfuri peste pod, dar până la urmă aceasta a renunţat. Abia recent, Compania feroviară bulgară (BJK) şi-a manifestat interesul. Se aşteaptă însă ca primul tren al BJK să traverseze podul abia în septembrie şi asta dacă între timp BJK nu se va răzgândi, scrie ziarul. Încă nu este stabilit mersul trenurilor prin noul pod.
De la Calafat se oprește electrificarea
Problema cea mai serioasă este că, după ce trec din Bulgaria în România, locomotivele electrice devin inutile în condiţiile în care tronsonul între Calafat şi Craiova nu este electrificat. Prin urmare, transportatorii sunt nevoiţi să schimbe locomotivele cu unele cu tracţiune diesel, ceea ce scumpeşte serviciile.
România nici nu are interes ca podul să fie folosit de trenuri de marfă
România ar prefera ca trenurile dinspre Bulgaria spre Europa de vest să folosească podul de la Giurgiu-Ruse, şi nu pe cel de la Calafat-Vidin, pentru că astfel parcurg mai mulţi kilometri pe teritoriul ei şi plătesc taxe mai mari. În cazul transportului feroviar, nu sunt percepute taxe speciale pentru trecerea podului Calafat-Vidin, se plătesc taxele normale pentru folosirea infrastructurii feroviare a celor două ţări, precizează publicația bulgară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu