Poliţiştii din Suedia au dreptul să confişte cheile maşinii în cazul în care suspectează că un şofer este băut sau drogat. În România, însă, această prevedere nu doar că nu există, ci ar fi şi destul de greu de implementat.
"Avem legislaţie care ne ajută, şi avem şi colaborarea cu firmele de asigurări, pentru teribilişti. Dacă vedem că participă la curse ilegale, fotografiem maşinile, dăm informaţia mai departe la asigurări, care măresc primele de asigurare.
Avem şi legislaţie care ne dă posibilitatea să confiscăm cheile celor pe care îi suspectăm că sunt sub influenţa alcoolului şi drogurilor. Putem să le confiscăm timp de 24 de ore, timp în care aceştia îşi revin la normalitate şi pot reveni să îşi recupereze bunurile. Au fost cazuri în care legislaţia ne-a lăsat să confiscăm şi maşini care au fost implicate de aceşti teribilişti în întreceri ilegale", a declarat Răzvan Pîrvu, poliţist român în Suedia. CITEŞTE MAI MULTE AICI
"Aici avem următoarea problemă. Neîncrederea societăţii în cei care trebuie să aplice legea. Automat vor veni unii şi vor spune că poliţiştii vor face abuzuri, îşi vor bate joc de unii şi de alţii, dacă vor avea dreptul ăsta. Lucru care chiar e posibil să se întâmple.
Ar trebui şi în interiorul Poliţiei să existe acel autocontrol, ca să nu apară excesul de zel. Dar dacă e să alegem între a abuza un şofer, în sensul în care nu era băut sau drogat, ci doar i s-a părut aşa poliţistului care l-a lăsat fără chei o noapte, sau a lăsa pe unul liber care poate ucide pe cineva, preferi varianta unui şofer abuzat. E foarte adevărat că nu e în regulă ca poliţistul să profite de reglementarea asta, dacă nu îi place de vreun şofer.
Dar Suedia arată că acolo sistemul a reuşit să găsească compromisul încât să nu se facă abuz din partea organelor, şi să poată să ameninţe, să sperie, şoferii care îşi permit să facă lucruri de genul ăsta.
Noi avem un drugtest pe judeţ, sau cel mult două. Ce gândeşte tânărul care se droghează? Poate nu ajung fix la ăia care au aparatul, deci nu au ce să îmi facă. Şi, într-adevăr, majoritatea scapă. Încă o dată, sistemul ar trebui să spună, de la conducerea supremă în jos, că trebuie să facem asta. Pentru că problema siguranţei rutiere, o spun şi o afirm cu tărie, nu a fost niciodată luată în seamă, nu a fost considerată niciodată prioritate", a explicat TIti Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News