Tavi Perțea, fost polițist orădean și popular vlogger cu peste 190,000 de urmăritori pe Facebook, este cunoscut pentru analizele sale detaliate și uneori controversate ale accidentelor rutiere. Recent, el a analizat tragicul accident produs pe DN2 E85. Într-un video postat pe pagina sa, Perțea a explicat cine consideră el că este vinovat și a oferit sfaturi pentru prevenirea unor astfel de tragedii în viitor.
Tavi Perțea a subliniat că Seat-ul galben păstra o distanță prea mică față de vehiculul din fața sa, sub 2 metri, ceea ce este foarte periculos. Potrivit acestuia, principalul vinovat pentru accident este șoferul mașinii albe care a schimbat direcția fără să se asigure, circulând pe acostament, ceea ce nu este permis pe DN2 E85. Seat-ul galben a fost surprins de manevra bruscă, iar din cauza vitezei și a lipsei distanței regulamentare, nu a putut evita coliziunea. În încercarea de a evita impactul, a intrat în derapaj și a pătruns pe sens opus, ducând la consecințe tragice.
„Din păcate, acest accident s-a terminat tragic, dar haideți să vedem cine este vinovat și cum putem evita noi, pe viitor, astfel de tragedii.
În primul rând, vedem că Seat-ul galben păstrează o distanță prea mică față de vehiculul care circulă în fața sa. Nu cred că are mai mult de 2 metri, ceea ce este foarte periculos. Eu am spus tot timpul să aveți o distanță care să vă permită să opriți în eventualitatea în care cel din fața voastră oprește brusc, întâlnește o groapă, face accident – nu știe niciodată ce se poate întâmpla și tu trebuie să fii precaut.
Dar, cu toate acestea, vedem că accidentul s-a produs din cauza celui alb care a schimbat banda, dacă putem să-i spunem bandă, acostamentul acela acolo. Cu toate că foarte multe mașini circulă, eu v-am explicat care-i treaba asta cu DN2 E85, că nu e regulă și că nu avem voie să circulăm pe acostamentul din dreapta, dar asta este cu totul și cu totul altceva.
Analizând acest accident, îl vedem pe cel alb care schimbă direcția de mers fără să se asigure, îl surprinde pe cel cu Seat-ul, care, probabil și din cauza vitezei, dar mai mult ca sigur și din cauza că n-a avut o distanță regulamentară față de cel care circula în fața sa, cel negru, a fost surprins, n-a mai putut să ducă în stânga pentru că în stânga s-a dus cel negru care era în fața sa, a încercat să ducă prin dreapta, în dreapta acostamentul s-a îngustat, era acolo și o baltă, a intrat în derapaj, a pătruns pe sens opus și iată care sunt consecințele.", a spus Tavi Perțea.
Tavi Perțea a menționat că, în urma unei expertize, s-ar putea reține o vină și pentru șoferul Seat-ului galben, în funcție de viteza acestuia și posibilitățile de evitare a accidentului. Din perspectiva conduitei preventive, Perțea a subliniat importanța păstrării unei viteze decente și, mai ales, a menținerii unei distanțe mai mari față de vehiculul din față.
„Așadar, vinovat clar, este cel alb, din dreapta, care a schimbat direcția fără să se asigure, dar nu exclud ca în urma unei expertize, după ce se stabilește și viteza Seat-ului, după ce se stabilesc și posibilitățile de evitare, să se rețină o culpă și în sarcina șoferului care a condus Seat-ul galben.
Asta a fost așa din punct de vedere juridic, dar din punct de vedere al conduitei preventive, astfel încât să evităm accidentul, pentru că asta este foarte important, este în primul rând să avem o viteză decentă, dar nu știm aici dacă era peste limita legală, dar neapărat să păstrăm o distanță mult mai mare față de vehiculul care circulă în fața noastră.
Pentru că vedem că cel negru care era în fața Seat-ului galben, având vizibilitate, a apucat să-l vadă pe cel alb că schimbă direcția fără să se asigure și a tras ușor spre stânga, fără să fie el cel care provoacă accidentul. Doar că cel cu Seat-ul galben a fost surprins că n-a mai putut să vadă de cel negru din fața sa și bineînțeles că atunci, totul petrecându-se foarte repede, a încercat să facă o depășire, o evitare prin dreapta, doar că n-a avea de unde să știe că acolo este o baltă, că drumul se îngustează și a fost atras în acest accident pe care eu cred că îl evita foarte simplu dacă avea o distanță de cel puțin 50 de metri între el și vehiculul din fața sa.", a spus Tavi Perțea.
Tavi Perțea a avertizat asupra schimbării benzii fără asigurare și sfătuiește șoferii să se oprească dacă nu sunt siguri că pot schimba banda în siguranță, pentru a evita tragedii similare. El a recunoscut că opinia sa se bazează pe imagini și că ancheta oficială va clarifica toate aspectele accidentului, rezultatele putând să difere de analiza sa.
„Aveai timp suficient să vezi că cel din dreapta schimbă direcția fără să se asigure, aveai timp să frânezi, să eviți, fără să pierzi controlul autovehiculului și fără să te trezești pe sens opus. Și bineînțeles, dacă suntem în locul celui alb care a făcut virajul acela spre stânga, a schimbat ciotul acela de bandă fără să se asigure, nu faceți așa ceva. Uitați-vă atent din spate, încercați să anticipați. Chiar dacă nu puteți să vedeți câte mașini vin, că e una, că sunt două foarte apropiate, că nu știi ce viteză au, că au viteza legală sau peste limita legală, dacă nu ești sigur, oprește-te acolo pe ciotul acela și așteaptă. Nu te băga la risc pentru că iată ce tragedie poți să produci și în cazul accidentelor de circulație n-avem a doua șansă.
Acum eu v-am spus care este părerea mea strict pe baza imaginilor. Sunt convins că ancheta va lămuri toate aspectele care au dus la producerea acestui accident și de sigur că e posibil ca rezultatul cercetărilor să nu coincidă cu opinia mea.", a spus Tavi Perţea în videoclipul postat pe pagina de Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu