Polonia, prima călătorie cu trenul Pendolino

Încă o dată, Polonia își demonstrează superioritatea în fața României.

Un "Intercity Premium" a plecat din Cracovia la ora 06.05 a ajuns în gara centrală din Vașovia la ora 08.37, cu o jumătate de oră mai repede decât ar fi durat o călătorie cu trenurile expres tradiționale care circulă pe această linie. Fiecare garnitură de tren Pendolino este compusă din șapte vagoane, care oferă 402 de locuri împărțite în două clase.

Acesta este rezultatul unui contract de 665 de milioane de euro semnat în 2011 de grupul Alstom și operatorul feroviar polonez PKP Intercity privind livrare a 20 de trenuri Pendolino și înființarea unui atelier de întreținere la Varșovia.

Una dintre ramele de tren Pendolino a stabilit în 2013 recordul de viteză pe o linie de cale ferată din Polonia, 293 de kilometri. Însă trenul nu va putea rula la această viteză în Polonia în condițiile în care doar pe unele tronsoane se poate rula cu 250 de kilometri pe oră, viteza sa maximă de croazieră.

Grupul Alstom este prezent pe piața din Polonia încă din 1997 când a preluat producătorul de tramvaie, Konstal. Uzina sa de la Katowice are în prezent aproximativ 1.000 de angajați și produce în prezent rame de metrou pentru Ryad, capitala Arabiei Saudite, a declarat vice-președintele Alstom Transport Europe, Andreas Knitter.

Trenurile Pendolino poloneze au fost concepute și fabricate în Italia, Franța și Belgia. "Aceasta a fost singura modalitate pentru a putea respecta calendarul impus de operator" a explicat Andreas Knitter.

Citește și: CFR reduce prețul la bilete. Vezi pe ce rute

În vara lui 1996, România a efectuat teste cu prototipul ETR 470-0 pe rețeaua CFR, aceasta fiind prima încercare de a introduce circulația de mare viteză în România încă din a doua jumătate a anilor '90. A existat intenția fermă de a comanda 20 de astfel de trenuri, dintre care 19 să fie asamblate în România.

ETR 470 Pendolino era un tren automotor electric capabil de circulație cu pana la 200 km/h, cu sistem de tilt - înclinarea trenului înainte de curbe - pentru a permite circulația trenului cu viteze mai mari decât trenurile convenționale pe aceleași linii.

Testele au fost un succes. Însă, în 1998, CFR s-a divizat și de tot planul "s-a ales praful".

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel