Răzvan Burleanu, unul dintre contracandidații lui Gică Popescu la alegerile pentru șefia FRF din 5 martie, îl acuză pe fostul internațional că a promis atribuirea unui contract în mod direct, fără licitație, unui apropiat, în cazul în care va ajunge președintele Federației Române de Fotbal.Răzvan Burleanu atrage atenția asupra unui „fapt extrem de important” din Programul lansat de Gică Popescu și „care spune foarte multe despre capacitatea managerială a dumnealui, dar şi despre modul în care va fi administrată Federaţia Română de Fotbal”.
Iată cum își fundamentează spusele președintele Federației Române de Minifotbal:
„Doresc să atrag public atenţia asupra faptului că domnul Gheorghe Popescu, în Programul său, la pagina 86, enunţă:
„obiectiv: semnarea unui parteneriat de consultanţă cu IMG World, una dintre cele mai puternice organizaţii de media, marketing sportiv şi entertainment din lume”.
Oricât de mare şi oricât de importantă ar fi pe piaţă o companie este absolut inacceptabil ca un contract atât de important să fie atribuit în mod direct, fără organizarea, dacă nu a unei licitaţii, măcar a unei proceduri de selecţie dintre mai multe oferte. Orice manager interesat ca instituţia sa să obţină
cel mai bun raport cost-beneficiu, face mai întâi o analiză a nevoilor, întocmeşte un document cu cerinţe specifice şi lansează o solicitare de oferte, urmând să le analizeze şi să decidă care este cea mai bună din punct de vedere al raportului preţ-calitate.
Atribuirea de contracte în mod direct, în absenţa sau prin nerespectarea unor norme de audit intern, bazate pe sistemele de cotaţii pe care le folosesc toate companiile private care îşi doresc eficienţă, credibilitate şi diminuarea surselor de corupţie, poate conduce la prejudicii financiare şi tehnice însemnate, deschizând totodată poarta spre acordarea de contracte preferenţiale sau acceptarea de bunuri şi servicii la suprapreţ în schimbul unor comisioane.
Fixându-şi ca obiectiv, în Programul de candidatură, atribuirea directă a unui contract de consultanţă, domnul Gheorghe Popescu ne dovedeşte fără echivoc absenţa gândirii manageriale şi tendinţa de a furniza favoruri apropiaţilor săi (domnul Mihai Neguţ, reprezentantul firmei
IMG World în România, este un cunoscut prienten al domnului Popescu). O astfel de înţelegere precară a modului în care trebuie să funcţioneze FRF, nu va face decât să perpetueze actuala stare de improvizaţie administrativă şi opacitate decizională şi financiară.
Unul dintre obiectivele principale ale viitorului preşedinte al Federaţiei Române de Fotbal trebuie să fie orientarea spre utilizarea cât mai raţională cu putinţă a resurselor financiare, mai ales dat fiind faptul că FRF merge de câţiva ani pe deficit. Scopul este achiziţionarea unor servicii de calitate cu preţuri cât mai competitive. Şi din acest motiv trebuie încurajată concurenţa între ofertanţi, în acest fel putând fi comparate şi planurile de acţiune puse la dispoziţie de cei interesaţi.
Prin încurajarea competiţiei se asigură eficienţa financiară, iar fondurile economisite pot fi direcţionate înspre dezvoltarea infrastructurii sportive sau orice altă acţiune legitimă care este menită să susţină dezvoltarea”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News