În ultimul deceniu de când telefoanele mobile sunt nelipsite din buzunare, tot mai multe companii au vorbit despre utilizarea acestor dispozitive pentru înlocuirea portofelului fizic cu cel electronic, accesibil direct de pe telefon.
Promisiunea sună convingător: decât să purtați un telefon mobil și un portofel voluminos încărcat cu bani gheață și cărți de credit , smartphone-ul dumneavoastră ia locul portofelului.
În loc să scotociți după mărunțiș sau un card potrivit, susținătorii plăților prin telefon își imaginează un client care ar scoțându-și telefonul, apăsând câteva taste pe ecran și plătind rapid și fără complicații, informează site-ul www.techrepublic.com.
Mai mult, consumatorul nu va risca să-și uite portofelul acasă, iar cei din vânzări sunt pur și simplu încântați la ideea că datele dintr-un telefon vor putea fi trasferate în altul. După același principiu după care funcționează programele de loyalitate pentru carduri obișnuite, smartphone-ul ar putea fi folosit pentru a depista și identifica cumpărăturile precedente ale unui client sau chiar informații mai elaborate.
Așa cum smartphone-urile au devenit din ce în ce mai personalizate, comercianții cu amănuntul o să poată vedea (cu permisiunea cumpărătorului) practic orice informație disponibilă în telefon - adresele e-mail ale contactelor din telefonul consumatorului și contactele acestora ca pate din tranzacție. Ca și Facebook-ul și alte rețele sociale care în ziua de azi vând date personale în schimbul unor "servicii gratuite". Vânzătorii visează să poată schimba cupoane și alte servicii în schimbul datelor personale ale contactelor.
Presiunea recentă din partea mogulilor în domeniul tehnologiei mobile plățile pe telefon apar a fi total noi, dar în realitate această tehnologie se află în stadiu experimental de foarte multi ani, iar companii precum Nokia au permis utilizatorilor cu telefoane clasice (nu smartphone) au realizat pe scară largă tranzacții cu diverse aparate. Deși ne-ar putea seduce ideea de a ne lăsa cardurile de credit, de loialitate, de identificare, actele și documentel acasa, există două mari impedimente în calea răspândirii pe scară largă a adoptării plăților prin telefon.
Prima problemă privește majoritatea noilor tehnologii, cunoscută sub forma: "oul sau găina"? De ce un consumator ar plăti pentru un telefon mobil echipat cu un dispozitiv de plată, dacă majoritatea vănzătorilor la bucată nu pot accepta asemenea tranzacții, și de ce ar instala un vânzător echipamentele necesare de vreme ce majoritatea consumatorilor nu-și vor echipa telefoanele.
For consumers and enterprises that might be interested in deploying this technology, it’s certainly one worth watching. There seems to be a critical mass of investment behind the technology that may iron out some of the above problems, but I’d be hesitant before betting the ranch on any particular mobile payment system until the above problems have a solution in sight. Do you agree? Share your insight in the discussion thread below.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu