Presa din Rusia a scris despre Portul Constanța.
Presa din Rusia este cu ochii pe Portul Constanța. Jurnaliștii ruși au scris despre cum decurge transportul cerealelor din Ucraina prin țara noastră, citând un site din Bulgaria.
"Portul Constanța (România) a început să folosească o macara plutitoare pentru reîncărcarea recoltelor care sosesc de-a lungul Dunării pe barje din Ucraina. Potrivit ediției bulgare Maritime.bg, mărfurile ucrainene de cereale vor fi reîncărcate cu o macara plutitoare în partea de adâncime a portului Constanța direct de la barje care sosesc cu transport fluvial la navele comerciale. Acest lucru elimină necesitatea reîncărcării cerealelor în grânarele portuare din lanțul logistic și va crește fluxul de marfă procesat de port. Noul serviciu, conform publicației, a fost organizat de Transport Trade Services (TTS).", scrie Interfax.
Presa rusă mai scrie că "potrivit publicației din Bulgaria, prima navă încărcată după noul model logistic a fost nava cu motor Lausanne (steagul Sierra Leone), care a primit 31.000 de tone de cereale din Ucraina. Anterior s-a raportat că exportatorii ucraineni de produse agricole din cauza aglomerației rutelor logistice din Canalul Sulina (România) sunt nevoiți să stea la coadă pentru încărcarea transportoarelor de cereale timp de 10 zile sau mai mult. Ministrul Politicii Agrare al Ucrainei, Mykola Solsky, a declarat că logistica produselor agricole ucrainene prin România ar putea deveni mai complicată și s-ar putea încetini în iunie, când va începe să sosească o nouă recoltă de grâu și orz, producții românești, sârbe, maghiare și bulgare ,în porturile maritime ale acestei țări, ceea ce va crea concurență pentru proviziile din Ucraina.", mai scrie presa din Rusia.
Subiectul a fost reflectat și în presa de la noi. CT100.ro a scris că "proiectul are ca efect eliminarea din lanțul logistic a danelor și spațiilor de depozitare din portul Constanța ca urmare a utilizării terminalului de geamanduri TTS din rada interioară a portului Constanța unde mărfurile sunt transbordate direct din barje în navele maritime".
În portul Constanța se află o parte din recolta ucraineană care de aici, poate naviga în restul lumii. Unua dintre marile companii din port cere ajutor pentru eficientizarea terminalului de cereale. Dat fiind faptul că porturile maritime ale Ucrainei sunt blocate sau au fost ocupate de forțele ruse, Constanța, un port din România vecină aflat la țărmul Mării Negre, a devenit singura șansă a exporturilor de cereale din țara măcinată de război în condițiile une crize alimentare crescânde la nivel mondial, scrie The Independent, preluat de Rador.
Este vorba despre cel mai mare port al României, care adăpostește cel mai rapid terminal de cereale al Europei și care, după invazia declanșată pe 24 februarie, a facilitat transportul a circa 1 milion de tone de cereale din Ucraina – unul dintre cei mai mari exportatori de grâu și de porumb.
Dar administratorii portului susțin că, lăsând la o parte numărul în creștere al acestor transporturi, volumul operațiunilor ar putea deveni în curând imposibil de gestionat fără un sprijin susținut și fără investiții din partea Uniunii Europene.
„Dacă dorim să continuăm să îi ajutăm pe agricultorii ucraineni, trebuie să fim și noi ajutați să se sporim și să ne întărim capacitățile”, a declarat Dan Dolghin, directorul operațiunilor cerealiere de la Comvex, principalul operator din portul de la Marea Neagră. Vezi mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News