Antisemitismul domnește pe rețelele de socializare, anunță cercetătorii.
Cele mai importante rețele de socializare nu reușesc să elimine peste 80% dintre postările antisemite de pe platformele lor, se arată într-un raport. Conform BBC, Centrul de combatere a urii digitale din Marea Britanie (CCDH) a raportat peste 700 de postări care conțineau „ură împotriva evreilor”. Aceste mesaje fuseseră văzute de 7,3 milioane de ori în total.
Cercetarea a studiat cum se comportă platformele Facebook, Instagram, TikTok, Twitter și YouTube în aceste cazuri. Dintre toate, Facebook a avut cea mai slabă performanță de a șterge postările antisemite, adică eșuând în 89% dintre cazuri. Instituția britanică a numit raportul „Eșecul de a acționa” și sunt aduse acuzații grave, printre care faptul că platformele acestea sunt „locuri sigure pentru a răspândi propaganda împotriva evreilor”.
Cercetătorii au colectat 714 postări din lunile mai și iunie 2021, fiind exemple care „încălcau clar” politicile rețelelor pe care au fost postate. Printre ele erau mesaje care negau Holocaustul, tot felul de teorii ale conspirației cum că evreii „controlează” guvernele și băncile lumii, dar și acuze cum că aceștia orchestrează evenimentele mondiale majore.
Instituția care a făcut cercetarea a folosit conturi normale de utilizatori, nefăcând astfel public că raportările veneau de la CCDH. „Am descoperit că platformele nu au acționat decât într-un caz din șase raportate”, se arată în studiu.
-Facebook a acționat în 14 cazuri din 129 de postări raportate (10,9%);
-Twitter a șters 15 postări din 137 (11%);
-TikTok a șters 22 de postări din 119 (18,5%);
-Instagram a acționat în 52 din 277 de cazuri (18,8%);
-YouTube a șters 11 din 52 postări (21,2%).
Aceiași cercetători au clasificat și categoriile din care aparțineau postările. Astfel, mesajele care sugerau că Holocaustul nu a avut loc au rămas online în 80% dintre cazuri, în timp ce conținutul de tip neonazist nu a fost șters în 71% dintre cazuri.
Grupuri întregi de teorii ale conspirației au rămas în acest fel active pe Facebook, mai critică cercetătorii. Mai multe aveau denumiri precum „Expunerea noii orânduiri mondiale” și „Expunerea Sionismului” și sunt în prezent active. Pe Instagram, TikTok sau Twitter sunt utilizate hashtag-uri cum ar fi #fakejews, #rothschild sau #soros pentru a răspândi aceste mesaje antisemite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News