Guvernele şi oamenii de afaceri din toată lumea au început să apeleze la sisteme de "scoring social", pentru a determina nivelul de încredere pe care îl pot avea în cetăţeni şi clienţi.
Conceptul este similar cu ratingul pe care o bancă ţi-l face la acordarea unui credit, pentru a vedea ce capacitate de rambursare ai, dar şi ce sumă poţi primi, scrie Euronews.
Astfel, aproape o treime dintre tinerii cu vârsta între 25 şi 34 de ani au avut probleme la accesarea unui credit ipotecar sau a unui împrumut, din cauza activităţii pe reţelele sociale, afirmă un studiu realizat de Kaspersky. Studiul a fost realizat pe 10.000 de oameni din 21 de ţări. De asemenea, 18 la sută dintre cei implicaţi în studiu au probleme generale în accesarea unor servicii bancare din cauza a ceea ce postează pe reţelele sociale.
China este unul dintre statele care dezvoltă un sistem de creditare bazat pe social-media, pentru a nota cei peste 1 miliard de locuitori. Asiguratorii din New York, spre exemplu, au deja pârghiile legale pentru a analiza datele de pe reţele sociale la analiza unui client.
"În viitor va exista o viziune holistică asupra comportamentului fiecăruia, atât financiar, cât şi digital, şi chiar fizic, înainte de a se acorda un credit", a declarat Chengyi Lin, profesor de Strategie la Şcoala de Business INSEAD.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News