România a fabricat aproximativ 2000 de Oltcit-uri pentru Canada. A rămas cu ele. Iată, în continuare, povestea lor.
Alfred Bulai a spus, în emisiunea ”Nod în Papură”, că ”marea problemă, în anii `80, a fost în momentul în care au început să dea țepe, când au început să fie făcute produse 100% românești, de la tehnologie la materiale. Știu un caz de la Electroputere când am fost respinse toate. Ei (cumpărătorii n.r.) au luat o locomotivă, au desfăcut-o bucăți și au făcut o analiză pe componentele esențiale, pe datele tehnice și nu corespundeau. Au zis: pa, la revedere!”. Val Vâlcu a intervenit: ”E povestea cu chinezii? Au desfăcut-o ca să o copieze”. Alfred Bulai consideră că ”nu eram chiar atât de senzaționali”.
Sociologul a continuat cu un alt exemplu. ”O chestie similară s-a întâmplat cu celebrele Oltcit-uri livrate cu două rezervoare pentru Canada. Erau foarte ieftine pentru piața canadiană. Știu povestea pentru că știu pe cineva care a cumpărat din lotul ăla, un coleg de facultate. Ce se întâmplă... erau pentru export, nu puteau fi date la piața internă. Ei au făcut două mii și ceva de mașini pentru canadieni și, când au venit aici, canadienii au spus ”ne pare rău, nu respectă contractul”. Oltcit-urile au rămas în fabrică, în parcare, în timp ce au căutat să le vândă undeva. Nu erau așa bine făcute, motiv pentru care au stat doi ani. La un moment dat, Ana Mureșan, care era ministra Industriei - sau ceva similar, a dat aprobare ca să se vândă la piața internă. Când au intrat în mașini să le aranjeze un pic, nu mai era nimic. Furaseră tot. Unele erau pe butuci. Ei nu au putut raporta și au luat rebuturi și le-au făcut. Amicul meu și-a luat un Oltcit din ăla și i s-a stricat planetara de la Craiova la București, la modul ăsta erau făcute”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu