Ioana Krekan, manager Activare și Facturare PPC Energie, a explicat care sunt prețurile plafonate la energie.
"Noile condiţii economice pe care clienţii le primesc sunt în concordanță cu legislaţia în vigoare. Suntem într-o perioadă în care preţul la energia electrică, dar și la gazele naturale este plafonat. În momentul de faţă, preţul final pe care clientul îl plăteşte diferă în funcţie de consumul pe care îl are lunar.
Prima categorie de plafonare este aceea în care clientul consumă între 0 şi 100 kWh/lună. În cazul acesta, va achita 0,68 lei pe kWh. De acest preţ beneficiază şi categoriile speciale: clienţii care folosesc aparatură medicală, familiile cu trei copii minori sau dacă au vârsta până în 26 de ani şi beneficiază de învăţământ superior şi familiile monoparentale.
Mergând mai departe la celelalte categorii de plafonare, avem categoria cu 0,8 lei kWh - sunt acei clienţi care au un consum între 100 şi 255 de kW. Aici, în cazul în care clientul are, de exemplu, 299 de kWh pe lună consum, va achita primii 255 de kW la 0,8 lei pe kW, iar diferenţa o va achita la 1,3 lei. Practic, ce depăşeşte 255 de kW intră în preţul de 1,3 lei pe kW.
Şi ultima categorie de plafonare - clienţii care au un consum de peste 300 de kWh/lună. Vor achita 1,3 lei pe kWh. De asemenea, aici este bine să menţionăm că întotdeauna se va aplica ceea ce îl avantajează pe client. Mai exact, fie preţul plafonat, fie preţul din contract, fie costul de achiziţie - unul din acestea va fi folosit în facturarea finală.
Pentru plafonare, în general, clientul nu trebuie să facă nimic. Furnizorul aplică aceste plafoane şi le facturează mai departe către client. Doar clienţii din categoriile speciale trebuie să revină cu o declaraţie către furnizor", a explicat Ioana Krekan, manager Activare și Facturare PPC Energie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News