Prăbușirea avionului Germanwings în Alpi a reaprins dezbaterea despre posibilitatea ca avioanele comerciale să zboare fără piloți. Ultima voce importantă care a invocat această opțiune este șeful controlului traficului aerian din Germania.
O asemenea propunere pare firească după incidentul din Alpi, dar experții industriei avertizează că tehnologia este încă pline de lacune. În plus, oricât de tragică ar fi moartea celor 149 de persoane aflate în avionul Germanwings, rămâne o anomalie, scrie Associated Press. În fiecare an, peste 3 miliarde de oameni de pe întreg globul călătoresc cu avionul. Numărul avionelor prăbușite intenționat de piloții comerciali în ultimele trei decenii este mai mic de 10.
Sursa citată amintește că erau vremuri că folosirea unui lift fără operator părea de neimaginat, dar în prezent nimeni nu se gândește de două ori înainte să pășească într-un lift. Totodată, armata deja folosește avioane fără piloți, așa-numitele drone.
"Adevăratul motiv pentru care o persoană își dorește ca o altă persoană să se afle în carlingă este că vrea să știe că există cineva la manșă care le împărtășește soarta și, dacă ceva merge prost, va face orice pentru a-și salva propria viață", spune Mary Cummings, profesor la Duke University și fost pilot al armatei SUA.
Cummings argumentează că saltul la avioane fără piloți ar scuti cheltuielile pentru antrenamentele piloților, salariile, pensiile și deplasările acestora.
În opinia ei, schimbarea radicală se va produce peste 10 sau 15 ani. "După mine, e o chestie sigură. Argumentele sunt foarte puternice", mai declară Cummings.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Anca Murgoci