România continuă să reprezinte o zonă de interes pentru Grupul Praktiker, în care acesta va investi, deocamdată, la nivel de promovare şi comunicare, dar şi în extinderea reţelei, atunci când contextul macroeconomic va fi favorabil, potrivit unui comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, în ciuda zvonurilor recente, conducerea germană a Grupului Praktiker nu are în plan şi nu intenţionează să închidă sau să vândă o filială importantă cum este Praktiker România.
”Suntem optimişti şi am identificat soluţii de eficientizare a business-ului Praktiker pe toate pieţele pe care suntem prezenţi - demers firesc în urma volatilităţii din ultimii ani a segmentului DIY (Do it yourself n.red). Nu avem în plan un exit de pe piaţă locală. La nivelul oricărei companii, acţionarii dezbat în permanenţă propuneri şi strategii de optimizare a profitului, însă, de la intenţie până la implementare, e un drum extrem de lung, mai ales când vorbim de un business de sute de milioane de euro”, a declarat Michael Krahn, Country Manager Praktiker România.
În pofida contextului dificil cu care retailul DIY s-a confruntat în ultimii ani, oficialii Praktiker sunt încrezători în potenţialul de dezvoltare al pieţei locale şi întrevăd perspective pozitive pentru anul în curs.
Rezultatele înregistrate de companie sunt în linie cu estimările bugetate iniţial, acest aspect marcând o stabilizare a pieţei de profil. Cu toate că vânzările companiei au cunoscut un declin în 2011, cifrele de business ale Praktiker România au înregistrat o revenire în ultimul trimestru al anului, demonstrând o tendinţă vizibilă de îmbunătăţire care se menţine şi pentru anul în curs.
În 2012, se aşteaptă o uşoară revenire a pieţei, în special în a doua parte a anului, revenire determinată de lucrările de renovare şi de reparaţiile casnice, se menţionează în comunicatul companiei.
Citește și: După Nokia, o altă megacompanie vrea să părăsească România
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu