Dacă torni prea mult ulei în compartimentul motor, rişti să îţi strici maşina din mai multe motive.
Pentru o depășire nesemnificativă a nivelului maxim de ulei, putem aprecia că nu se va întâmpla nimic. Ceva mai mult, și presiunea prea mare a uleiului va forța simeringurile, ceea ce va duce la scurgeri de ulei. În situații mai grave, presiunea va deforma baia de ulei și va împinge uleiul prin garnituri.
Un nivel ceva mai mare va face ca uleiul să atingă la arborele cotit în timpul rotației acestuia. Mișcările rapide vor produce o aerație în ulei – cam așa se face maioneza. Uleiul va deveni spumos și își va pierde eficiența ungerii, putând duce la griparea motorului.
În cazurile extreme, în care nivelul uleiul ajunge la pistoane, acesta va produce blocarea acestora – fenomen cunoscut ca hidroblocare. Nu trebuie uitat că uleiul, ca orice alt lichid, nu este comprimabil, așa cum este aerul. Un piston care va întâlni lichid în cursa sa nu va putea parcurge întreaga cursă. Consecințele sunt grave, putând duce la spargerea bielelor sau chiar a pistoanelor.
Prin urmare, nu ezita să scurgi uleiul în exces prin șurubul de scurgere al băii de ulei. Dacă nu fac acest lucru, consecințele pot fi dezastruoase pentru motor. În termeni simpli, un motor probabil că nu va suferi dacă uleiul este sub nivelul minim o perioadă (presupunând că mai este totuși suficient ulei în instalație). În schimb, depășirea nivelului maxim poate fi catastrofală, scrie promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News