Prea multe teme pentru acasă. Trucuri pentru a pune ordine în viața copilului

Un expert în psihopedagogie lansează un semnal de alarmă legat de volumul mare de teme pentru acasă, o tendință care crește pe măsură ce trece timpul. În plus, acesta oferă și câteva trucuri pentru părinți care îi va ajuta să facă ordine într-o viață de teme a copilului lor.

 

În contextul în care și Ministerul Educației vrea ca volumul temelor pentru acasă se fie redus,profesorul dr. Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor Universitatea din București, afirmă că își dorește un alt viitor pentru școala românească: mai puține teme pentru acasă, dar teme frumoase pe care copilul să le facă cu plăcere, proiecte în care el să se implice cu dăruire și entuziasm.

"Spre finalul lunii noiembrie de la Ministerul Educației primeam o veste bună: se vor reduce temele pentru acasă. O veste bună, dar cine o pune în practică? Este suficient să se emită un Ordin de Ministru pentru a se schimba realitatea care este așa de zeci de ani? Ce poate face profesorul de la catedră care pe de o parte consideră că mai multe teme înseamnă o mai bună pregătire pentru elevi, care pe de altă parte – chiar dacă ar vrea să elimine temele – nu este încurajat de programele școlare existente. Și mai există unii părinți care spun „și noi am făcut teme la viața noastră, nu am murit din asta!” De murit nu se moare (încă!) din prea multe teme, dar …

Citește și: Lista pe care fiecare părinte ar trebui să o afișeze pe perete

Într-un studiu din 2013 aparținând Universității Stanford (apud Levy, 2016) s-a observat că elevii care petrec prea mult timp pentru a face teme sunt mult mai stresați, au probleme de sănătate mai mari, au o lipsă de echilbru în viața lor și o mai mare înstrăinare de societate (față de elevii care au de făcut mai puține teme). Mai bine zis le facem rău copiilor în loc să le facem bine! Cei „cuminți” o să ajungă la o epuizare prematură, ceilalți o să se prefacă că fac temele și le vor copia de .. unde pot. Totul pentru că acționăm ipocrit: este similar cu faptul că vorbim despre alimentație sănătoasă, dar chioșcurile din școli sunt pline de bomboane cu muuult zahăr și e-uri. Temele trebuie să fie adaptate pentru fiecare vârstă – aș spune chiar pentru fiecare clasă și elev – copiii trebuie să le facă cu drag, să fie interesante, atractive și o trambulină pentru dezvoltarea lor. Aceasta este situația în momentul de față?

[citeste si]

Un alt autor, Wilde, observă la rândul ei că majoritatea educatorilor sunt de acord că astăzi copiii fac mai multe teme decât înainte. Este o tendință care crește pe măsură ce trece timpul. Ne putem astfel întrebarea: unde este limita? Până când vom crește temele copiilor pentru acasă? Care sunt beneficiile? Care sunt riscurile?

Citește și: Amintirile din timpul copilăriei, rol crucial în viața de adult

Și pentru că nu vreau să ofer o imagine a realității fără soluții – iată ce pot face părinții exasperați de temele date de profesori copiilor:

Într-un comentariu în literatura de specialitate (vezi Child Development Institute) se afirmă tranșant: „învățarea nu se produce dacă copilul este furios sau supărat pe un efort care durează prea mult sau este prea dificil. În acel moment părintele poate să intervină și să oprească pur și simplu temele pentru respectiva noapte urmând să scrie o notă către profesor în care să-i explice situația și porbabil să-i solicite o discuție privind calitatea și durata temelor pentru acasă primite de copilul său”. Cred că părinții au un rol important în a da un ton realist cantității de teme pe care copiii lor o primesc!"

Citește continuarea pe performante.ro

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel