Precizările Comisiei Europene, după ce CNA a cerut o investigație a Tiktok pentru că a permis campania politică a lui Călin Georgescu

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Comisia Europeană a venit cu precizări, după ce CNA a cerut o investigație a Tiktok pentru că a permis campania politică a lui Călin Georgescu.

 

Comisia Europeană a confirmat faptul că a primit o cerere din partea Consiliului Național al Audiovizualului din România (CNA) de a deschide o investigație oficială cu privire la rolul rețelei de socializare TikTok în alegerile din România, cu referire la campania lui Călin Georgescu.

„În temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, TikTok este o platformă online foarte mare. Prin urmare, are obligația de a evalua și de a atenua riscurile sistemice legate de procesele electorale, inclusiv de alegerile naționale. TikTok este semnatar al Codului de bune practici privind dezinformarea, care urmează să fie integrat în Regulamentul privind serviciile digitale și, prin urmare, și-a asumat angajamente specifice în contextul alegerilor. În cazul în care Comisia suspectează o încălcare pe baza probelor de care dispunem, Comisia poate iniția proceduri pentru a analiza respectarea de către TikTok a obligațiilor prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale. Monitorizăm îndeaproape evoluțiile în această privință”, se arată într-un răspuns al Comisiei Europene pentru Digi 24

Totodată, Comisia Europeană a precizat faptul că a trimis deja în data de 2 octombrie o cerere de informații către TikTok. Încă de la acea dată, CE a solicitat platformei informații cu privire la "măsurile pe care le-a adoptat pentru a evita manipularea serviciului de către actori răuvoitori și pentru a atenua riscurile legate de alegeri, de pluralismul mass-media și de discursul civic, care pot fi amplificate de anumite sisteme de recomandare".

„Comisia nu intervine în alegerile naționale și urmărește să asigure, în limitele competențelor sale, condiții de concurență echitabile pentru toți candidații", se precizează în documentul citat.

Ce a solicitat CNA

Reacția CE vine după ce Consiliul Național al Audiovizualului din România a cerut marți Comisiei Europene să investigheze rolul jucat de TikTok în primul tur al alegerilor prezidențiale din țara noastră, în urma căruia pe primul loc s-a clasat Călin Georgescu, un candidat independent care s-a promovat pe TikTok în campanie.

„Conform raportului realizat de EExpert Forum (EFOR)(Policy Brief nr. 190) candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Această evoluție a fost atribuită în mare parte unei campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe:

• coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate;

• amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, utilizând hashtag-uri dedicate, precum #echilibrușiverticalitate, care au atras milioane de vizualizări. Aceste acțiuni au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei Tik Tok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic”, a transmis Valentin Jucan, membru CNA. Citește mesajul complet AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel