De ziua Politiei Locale, Primarul General, Gabriela Firea, a fost prezenta astazi, la sediul acestei institutii, pentru a inaugura noul dispecerat, o premiera pentru Capitala.
"Urez la multi ani tuturor politistilor locali, care, zi si noapte, vegheaza la bunul mers al orasului, prin actiuni de patrulare, actiuni pentru fluidizarea circulatiei, mentinerea sigurantei publice si, intr-un cuvant, pentru respectarea legislatiei in vigoare! Ma bucur ca am putut contribui la eficientizarea acestei institutii, atat prin cresterea numarului de politisti locali care isi desfasoara activitatea in teren, astfel incat bucurestenii sa fie in siguranta, cat si prin modernizarea tehnologiilor utilizate. Mai sunt multe de facut in acest domeniu, este adevarat, au fost si momente dificile, pe care le-am remediat cat s-a putut de repede. Am convingerea ca actuala echipa de la Politia Locala a Capitalei va reusi sa consolideze imaginea unei institutii moderne, apreciata de cetateni.
In premiera, incepand de astazi, 21 mai 2019, Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București, devine singura instituție din București cu atribuții în asigurarea ordinii și liniștii publice care va avea posibilitatea să vizualizeze în timp real toate camerele de supraveghere administrate de către autoritățile publice locale din capitală", a precizat Gabriela Firea, primarul Capitalei.
Firea a mai explicat ca proiectul a fost implementat în scopul asigurării unitare a ordinii și liniștii publice și a managementului situațiilor de urgență prin intermediul sistemelor de supraveghere video. Investiția a fost realizată de către Compania Municipală Tehnologia Informației, valoarea proiectului fiind de 150.000 lei și a constat în achiziția de echipamente specifice (servere și 5 monitoare), precum și lucrările de interconectare fizică.
Totodată, pentru utilizarea unitară s-a dezvoltat și o aplicație care înglobează toate sistemele de supraveghere video, având în vedere că există, la nivelul administrațiilor locale din București, camere video, care au caracteristici tehnice diferite.
O altă aplicație dezvoltată este Harta Operativă București Integrat - hartă ce conține un sistem informatic de geomapare a incidentelor și care a fost integrată cu Banca de Date Urbană existentă la nivelul Primăriei Municipiului București.
Astfel, atât polițiștii locali cât și instituțiile implicate în gestionarea unei situații de urgență, au acces rapid la informații utile, cum ar fi: avize de construcție emise de P.M.B, zone protejate, monumente istorice, imobile încadrate în clasa de risc seismic, obiective de utilitate publică, avarii ale rețelelor edilitare etc.
În cadrul aceleiasi aplicații prin care se efectuează dispecerizarea evenimentelor, polițiștii locali au acum posibilitatea să transmită din teren prin intermediul telefoanelor mobile, toate tipurile de evenimente constatate (indicatoare, căzute/deteriorate, acumulări de apă, canale fără capac etc.)
După transmiterea informației, aceasta este preluată automat de aplicație. Dispecerul o verifică, o validează, după care o transmite către instituțiile abilitate în maxim 30 secunde. Astfel, s-a eficientizat activitatea prin reducerea timpului alocat fiecărui eveniment.
o Direcția Centrul Istoric – care asigură ordinea și siguranța publică în zona veche a Capitalei;
o Serviciul Poliția Animalelor - se ocupă de respectarea legislației privind regimul deținerii câinilor periculoși, de gestionarea câinilor fără stăpân și de protecția animalelor;
o Serviciul Patrulare Parcuri – care asigură ordinea publică în parcurile municipalității.
Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București va acționa în perioada următoare, alături de celelalte structuri de ordine publică și siguranță națională, pentru buna desfășurare a activităților prilejuite de Președinția U.E. și în contextul vizitei Sanctității Sale Papa Francisc în București.
• Sancțiuni aplicate – 21.095 – Valoare: 20,8 milioane lei;
• Infracțiuni constatate – 230;
• Misiuni de ordine publică– 3.183;
• Auto verificate – 1.244;
• Persoane verificate – 8.161;
• Documente auto verificate – 5.058;
• Controale efectuate – 20.693;
• Petiții soluționate – 4.080;
• Propuneri de reținere autorizații taxi – 74;
• Persoane instituționalizate – 388
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News