Un proiect inedit realizat de BMW România marchează o premieră mondială. Iată ce mașină a apărut pe drumul Poienii.
Un MINI Cooper SE, modelul electric dezvoltat de marca britanică pe baza modelului cu motoare cu combustie, a participat în premieră mondială la un concurs de viteză în coastă, în cadrul Trofelui Opel din Brașov, care a avut loc weekendul trecut. Evenimentul face parte dintr-un proiect care urmărește pregătirea complexă a unui automobil de curse bazat pe modelul MINI Cooper SE, care să demonstreze „potențialul tehnologiei de electrificare a BMW Group”.
Partenerul celor de la BMW este Vitesco Technologies, companie de tehnologie care furnizează soluții de electrificare de 48 de volți, unități electrice și electronice de putere pentru vehicule hibride și full electrice. Implicarea celor de la Vitesco urmărește optimizarea trenului de rulare MINI Cooper SE pentru solicitările în regim de cursă. Automobile Bavaria susține proiectul cu asigurarea asistenței tehnice și pregătirii modelului pentru competiție, în timp ce Michelin asigură pneurile pentru participări în diverse competiții. “Prima cursă pentru MINI Electric Racing marchează startul unei aventuri foarte curajoase.
A fost o mare provocare să putem aduce mașina la start, mai ales în aceste vremuri dificile. Suntem încă la începutul proiectului. În acest moment nu avem modificări speciale care să îmbunătățească performanțele sportive ale modelului, ceea ce arată că, și în configurația de stradă, MINI Cooper SE este un model deosebit de sportiv, competitiv și care păstrează experiența „go-kart”. Este clar – spiritul John Cooper este prezent în fiecare MINI model, inclusiv în mașina noastră electrică”, a declarat Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group România.
După cum anunță reprezentanții BMW România, mașina s-a aliniat la start cu modificări minime, exclusiv pe partea de siguranță, absolut necesare pentru o participare într-o competiție de viteză. Modelul MINI Electric Racing nu a beneficiat de nicio modificare de natură dinamică, inclusiv pneurile folosite au fost unele de stradă – Michelin Pilot Sport 4. Suplimentar, modificările legate de partea de siguranță, care au inclus eliminarea scaunelor, a banchetei, a capitonajelor, dar și instalarea unui rollcage performant, a scaunelor și centurilor speciale pentru un automobil de curse, au dus la o reducere de masă de aproximativ 150 kg.
“Am pornit în aventura asta destul de sceptic în privința performanțelor mașinii, mai ales că urma să concurez în Campionatul Național de Viteză în Coastă fără niciun fel de alt test, fără să cunosc mașina și fără să știu la ce să mă aștept. Dar, pe parcursul celor opt urcări pe Drumul Poienii, am învățat multe despre mașină, despre puncte forte și cele slabe și am reușit să obținem timpi mai buni cu fiecare urcare, pentru a rămâne în final în jurul a 3 minute și 8 secunde pentru cei cinci kilometri ai etapei” a declarat Andrei Barbu, pilotul aflat la volanul lui MINI Cooper SE, în prima competiție a acestui automobil.
La prima participare în Campionatul Național de Viteză în Coastă, MINI Electric Racing, fără optimizări dinamice, s-a clasat în a doua jumătate a plutonului la finalul Trofeului Opel. Cel mai bun timp pentru urcarea de 5 km pe drumul de Poiană a fost 3:07,478, echivalentul unei viteze de 96 km/h. După cum precizează BMW, consumul mediu a atins 50 kWh/100 km pe urcare și a ajuns la aproximativ 25-30 kWh/100 km beneficiind de regenerarea pe coborâre, astfel încât mașina, cu bateriile de serie, a avut suficiente resurse pentru a acoperi ziua de concurs, potrivit Bizbrașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu