Potrivit anumitor publicații, ANAF a descoperit că PNL a plătit campania „Echilibru și seriozitate” de pe TikTok, campanie transformată în „Echilibru și verticalitate”, care i-a adus lui Călin Georgescu milioane de voturi.
Update:
Compania Kensington Communication a respins informațiile apărute în presa hashtag, vineri seara, cu privire la plata vreunei campanii a lui Călin Georgescu.
„Kensington Communication constată cu surprindere interpretarea total eronată a informațiilor pe care le-a furnizat cu transparență și promptitudine în legătură cu campaniile de conștientizare derulate pentru PNL.
Kensington Communication face următoarele lămuriri: Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice. Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu. Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare.
Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate. Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate.
Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun.
Pentru a continua în spiritul transparenței, atașăm briefurile care dovedesc foarte clar că Kensington Communication a susținut o campanie de descurajare a extremismului și promovarea valorilor pro-europene.
Menționăm că aceste documente au fost transmise și jurnaliștilor Snoop”, precizează într-un comunicat de presă Kensington Communication.
Știrea inițială:
Publicația Snoop.ro precizează că ANAF a descoperit în aceste zile că o campanie de pe rețeaua de socializare TikTok, pentru alegerile prezidențiale de pe 24 noiembrie 2024, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal.
Este vorba despre campania #EchilibrușiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok. Firma angajată de PNL, Kensington Communication, care a gândit campania, a confirmat informația pentru Snoop.
Kensington Communication a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.
Călin Georgescu a fost propulsat pe campania #echilibrusiverticalitate și a ajuns la milioane de vizualizări. Cu alte cuvinte, potrivit Kensington Communication, PNL nu a plătit pentru un nume specific, ci pentru „calități“, în speță „echilibru și seriozitate“, care i s-ar fi potrivit și candidatului PNL. Hashtag-ul a fost însă ușor modificat și în loc de „seriozitate“ a fost introdus cuvântul „verticalitate“.
De precizat totuși că într-u document desecretizat din ședința CSAT și într-un raport al Expert Forum se susține că campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu. Respectiva campanie a adunat 2,4 milioane de vizualizări, „unde influencerii îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, a mai precizat Expert Forum.
130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată #EchilibrușiVerticalitate.
DC News i-a solicitat un punct de vedere șefului de campanie al PNL, Dan Motreanu, dar până la acest moment nu a primit răspuns.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News