Ziarele româneşti au încheiat anul 2010 cu o scădere a numărului de exemplare vândute de 25% în ultimul trimestru, comparativ cu perioada similară a anului 2009.
Cele mai vândute titluri în perioada menţionată au fost tabloidele Click! şi Libertatea şi cotidianul generalist Adevărul. Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2010, presa cotidiană centrală - mai ales cea quality - a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale vânzărilor.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna octombrie 2010 o medie de vânzări de 89.479 de exemplare, în scădere comparativ cu luna octombrie 2009, când înregistra o medie de vânzări de 115.140 de copii. În topul ziarelor quality urmează Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Astfel, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 51.381 de exemplare (66.019 în noiembrie 2009). Creşterea a continuat şi în decembrie, când Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 52.856 de exemplare (65.473 în decembrie 2009).
Pe poziţia a treia în clasament se situează cotidianul România liberă, editat de Societatea "R". În top urmează cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital. Astfel, pentru luna octombrie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 18.301 exemplare (față de 32.134 în octombrie 2009).
Ziarul quality Gândul, editat de Mediafax Group, a raportat, în perioada octombrie - decembrie 2010, scăderi ale numărului de exemplare vândute, înscriindu-se în trendul afişat la nivelul întregului segment. Astfel, în octombrie, Gândul a înregistrat o medie lunară de vânzări pe apariţie de 11.883 exemplare .
Tabloidele fac legea
În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna octombrie de 39.449 de exemplare (60.213 în octombrie 2009). Pe acelaşi segment, Pro Sport a avut, în octombrie, o medie de vânzări de 33.783 de copii (40.056 în octombrie 2009).
În rândul tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în octombrie, o medie de vânzări de 212.374 de exemplare (251.179 în octombrie 2009), în noiembrie, de 215.301 exemplare (251.810 în 2009) şi în decembrie, de 198.978 de exemplare (200.637 în decembrie 2009). Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, care a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2009: o medie de 131.612 exemplare pe apariţie în octombrie (172.683 în octombrie 2009), de 127.793 de exemplare în noiembrie (166.925 în noiembrie 2009) şi de 121.304 de exemplare în decembrie (153.775 în decembrie 2009).
Tabloidul CanCan a raportat, în octombrie 2010, o medie de vânzări de 51.968 de exemplare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News