Stefano Domenicali a oferit un răspuns care a şocat lumea sportului atunci când a fost întrebat despre posibilitatea apariţiei unor femei pilot în Formula 1.
”Trebuie neapărat să oferim o șansă foarte mare pentru femei să concureze în F1. Suntem total dedicați. Însă, realistic vorbind, doar dacă ne lovește un meteorit sau ceva, doar așa să vedem fete în F1 în următorii cinci ani. Nu cred că se va întâmpla deloc asta”, a declarat Stefano Domenicali, conform bbc.com.
Ulterior, acesta a adăugat că Formula 1 lucrează la "îmbunătăţirea sistemului".
Doar două femei, ambele italiene, au concurat vreodată într-un Grand Prix din Formula 1. Este vorba despre Maria Teresa de Filippis, care a concurat în cinci curse în anii '50, şi de Lella Lombardi, care a concurat în 12 curse la jumătatea anilor 1970.
De altfel, Lombardi este şi singura femeie care a adunat puncte oficiale în competiţie. Aceasta a înregistrat o jumătate de punct pentru că s-a clasat pe locul al şaselea în Marele Premiu al Spaniei din 1975.
Formula 1 promovează însă o competiţie exclusiv feminină.
"Suntem fericiţi pentru colaborarea cu Formula W. Dar credem că este nevoie să le dăm o şansă fetelor să fie la acelaşi nivel competiţional cu băieţii, trebuie să fie de aceeaşi vârstă când încep să se lupte în Formula 3 sau Formula 2. Vom vedea ce putem face pentru îmbunătăţirea sistemului", a mai spus Domenicali.
Compania Hennesey a anunţat noul model Venom F5 Roadster. Maşina are peste 1800 cai putere.
După ani de aşteptare, noul Hennessey Venom F5 Roadster intră în producţie. Maşina este considerată de creatori "cea mai rapidă şi puternică decapotabilă". Are un motor V8 de 6,6 litri care produc 1817 cai putere şi o forţă de 1617 newton-metru.
Transmisia este semiautomată, în 7 viteze. Maşina poate atinge o viteză maximă de 483 km/h, scrie Motor1.
Acest model, care va fi produs doar în 30 de exemplare, cântăreşte 1,3 tone şi va avea un preţ de pornire de 3 milioane de dolari.
Compania croată Rimac a început producţia hypercar-ului Nevera. Maşina are peste 1900 de cai putere şi atinge 100 km/h în mai puţin de două secunde. În plus, este un model sută la sută electric.
Potrivit celor de la Rimac, maşina este produsul „a cinci ani de dezvoltare și testare, trei generații de tehnologie de propulsie, 18 prototipuri, 45 de teste fizice de impact și peste 1,6 milioane de ore colective de cercetare și dezvoltare”.
Rimac va produce 50 de astfel de maşini pe an pentru următorii trei ani, iar primele 50 de exemplare au fost deja vândute. Fiecare astfel de maşină, transmite compania, se asamblează în cinci săptămâni.
Caroseria lui Nevera este realizată integral din fibră de carbon. Clienții au la dispoziție o paletă de 36 de nuanțe diferite pentru exterior și pot chiar să comande o culoare unică. La interiorul regăsim piele Alcantara, accente contrastante si finisaje metalice. Rimac promite ca fiecare dintre cele 150 de exemplare Nevera să fie unic.
Din punct de vedere tehnic, noul Rimac Nevera vine cu un sistem de propulsie format din patru motoare electrice. Acestea generează împreună 1.914 CP și 2.360 Nm de cuplu. În aceste condiții, hypercar-ul cu emisii zero este capabil să realizeze sprintul 0-100 km/h în doar 1,85 secunde. De asemenea, Nevera parcurge un sfert de milă în 8,582 secunde, scrie Promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu