Președintele Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc și alți 10 angajați, acuzați de trafic de influență și abuz în serviciu.
Publicitate
Pe masa DNA se află o sesizare care vizează suspendarea activităţii a 3 firme româneşti de metrologie.
În urma scoaterii de pe piaţă a acestora, a fost favorizată o societate străină, care a rămas singură pe piaţă. Odată cu suspendarea concurenţei, firma arătată cu degetul a rămas singurul operator important pe o piaţă de aproximativ 10 milioane de euro. Sesizarea la DNA a fost făcută de reprezentanţii unei companii de metrologie care se ocupă de evaluarea aparatelor din sălile de jocuri. Aceştia acuză faptul că li s-a suspendat activitatea de către Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN) cu scopul de a elimina concurenţa pentru o altă firmă, care prestează servicii similare.
Plângerea vizează 11 oficaili ai Oficiului.
Tiberiu-Alin-Ion Teodor - preşedinte ONJN
Teodor -Narcis Godeanu - secretar general ONJN
Dan Alexandru Ghiţă - director de cabinet al preşedintelui ONJN
Mihăiţă Ruiu - director al Direcţiei Generale de Autorizare a ONJN
Daciana Dumitru - membru al Comitetului de Supraveghere a ONJN din partea Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalării Banilor
Ionuţ Cosmin Stoica - membru al Comitetului de Supraveghere a ONJN din partea Ministerului Afacerilor Interne
Adrian Stelian Comănescu - membru al Comitetului de Supraveghere a ONJN din partea Consiliului Concurenţei
Eduard Ene - membru al Comitetului de Supraveghere a ONJN din partea Ministerului Finanţelor Publice
Ilie-Rasvan Dumitru - membru al Comitetului de Supraveghere a ONJN din partea Ministerului Transporturilor, Infractructurii şi Comunicaţiilor
Constantin Zorilă - membru al Comitetului de Supraveghere a ONJN din partea Secretariatului General al Guvernului
Octavian Petru Dragomir - membru al Cdmitetului de Supraveghere a ONJN din partea Secretariatului General al Guvernului.
Inițiatorii plângerii îi acuză pe cei vizați de mai multe fapte de natură penală: trafic de influență, abuz în serviciu, neglijență în serviciu, uzurparea funcției, divulgarea informațiilor secrete de serviciu, purtare abuzivă, fals intelectual, uz de fals.
Plângerea penală a fost făcută după ce, printr-o decizie a Comitetului de Supraveghere a ONJN, adoptată în 29 septembrie 2021, a fost suspendată activitatea a trei dintre companiile de metrologie. Este vorba despre afaceri cu capital autohton, acestea fiind firme care, în baza unei licențe emise de ONJN, deserveau organizatorii de jocuri și efectuau verificările de natură metrologică ale aparatelor, emițând, contra unui cost pentru fiecare mijloc de joc în parte, documentele necesare în vederea autorizării aparatelor.
Angajații acestor companii riscă, astfel, să își piardă locul de muncă cel puțin până la lămurirea situației create. Cu atât mai mult în condițiile în care veniturile acestor firme au fost oricum mult diminuate de restricțiile aplicate în pandemie activității organizatorilor de jocuri de noroc și de prelungirea valabilității documentelor pe perioada stării de urgență și apoi a stării de alertă potrivit gândul.ro.
Prin suspendarea activității celor trei companii românești, Comitetul de Supraveghere al ONJN a lăsat practic singură pe piața de evaluare a conformității aparatelor de joc compania BMM Testlabs. Deținută de australianul Martin Storm, BMM Testlabs efectuează verificări tehnice în România printr-o sucursală fără personalitate juridică a filialei spaniole a BMM.
Suspiciunile de natură penală generate în dreptul conducerii ONJN au la bază faptul că, înainte de a prelua funcția de director de cabinet al președintelui autorității de stat pe domeniul jocurilor de noroc, reprezentantul Oficiului a condus operațiunile BMM din România, din calitatea de Operating Partner.
Imediat după ce a fost cooptat în conducerea ONJN – în luna iulie 2021 -, în baza unor modificări a normelor tehnice de verificare, a fost determinată suspendarea firmelor SC Regio Metro Cert SRL, SC Metron Serv SRL și SC BBSC Communication Systems SRL. Fără concurența acestora, BMM Testlabs rămâne, astfel, pentru măcar o perioadă de timp, singurul actor relevant într-o piață de aproximativ 10 milioane de euro.
Inițiatorii plângerii la DNA susțin că eliminarea celor trei companii românești a reprezentat un act deliberat al conducerii ONJN de a favoriza BMM Testlabs prin eliminarea concurenței acesteia tocmai printr-o decizie a autorității de stat.
“Da, am inițiat la DNA această plângere penală împotriva conducerii ONJN. Am ales să întreprindem acest demers fiind încredințat că există o multitudine de dovezi și indicii că decizia Comitetului de Supraveghere al ONJN este una cu un anume substrat, care trebuie denunțat și cercetat”, spune Alexandru Voinea, administrator SC Regio Metro Cert SRL.
"În vederea unei corecte informări a publicului, referitor la articolele apărute în spaţiul public la data de 03.11.2021, ţinând cont de prevederile legale, Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc face următoarele precizări: Este fără echivoc împrejurarea că efectuarea de plângeri şi sesizări are scopul de a pune presiune psihica şi morală pe cei care au îndrăznit să sesizeze aspecte negative ale activităţii entităţilor respective, înainte de soluţionarea plângerilor prealabile depuse de către operatori împotriva deciziilor Comitetului de Supraveghere. În considerarea rolului său de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, care acţionează ca un garant al implementării şi respectării dispoziţiilor legale în domeniul jocurilor de noroc, Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc trebuie să asigure cu precădere respectarea următoarelor principii:
a) aplicarea unitară, corectă şi nediscriminatorie a dispoziţiilor legale în vigoare în domeniul jocurilor de noroc, având în vedere principiile legalităţii, imparţialităţii, rolului activ şi disponibilităţii;
b) protecţia minorilor sau a altor grupuri vulnerabile, din punct de vedere social şi economic, în vederea evitării dependenţei acestora de jocuri de noroc;
c) protecţia participanţilor astfel încât jocurile de noroc să fie organizate într-o manieră onestă, responsabilă şi transparentă;
d) asigurarea respectării prevederilor legale incidente în domeniu;
e) prevenirea unor posibile ingerinţe în rezultatele sportive în vederea protejării mişcării sportive. Contrar celor susţinute, sancţiunea suspendării activităţii a fost corect aplicată, acreditarea prevăzută de lege (art. 149 alin. (2) litera h) punctul i) din HG nr. 111/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a OUG nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc) putând şi trebuind să fie obţinută de societăţile care desfăşoară activităţi specifice organismelor de evaluare a conformităţii. Neîndeplinirea condiţiei prevăzute de lege, constând în deţinerea acreditării în domeniul reglementat de dispoziţiile OUG nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, cu modificările şi completările ulterioare este rezultatul exclusiv al pasivităţii operatorilor respectivi", potrivit Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu