Industria auto se pregătește să intre în era electromobilității, dar pentru un start reușit are nevoie ca prețurile bateriilor Li-Ion care alimentează mașinile electrice să scadă semnificativ.
Multă vreme s-a considerat că scăderea prețului bateriilor sub 100 de dolari per kWh va reprezenta momentul în care mașinile electrice vor avea prețuri egale sau chiar mai mici cu cele ale mașinilor cu motoare termice.
Ei bine, acest prag a fost atins în 2020, așa că privim foarte optimiști spre ce va aduce următorul deceniu. Asta deoarece ultimii zece ani au fost absolut explozivi pentru dezvoltarea bateriilor. Nu doar că acestea au devenit mai performante, cu o densitate energetică incredibilă, dar și prețurile au scăzut spectaculos. Iar acest lucru înseamnă prețuri mai accesibile pentru mașinile electrice, dat fiind că prețul bateriilor reprezintă o parte importantă în prețul final al mașinii (până la 21%).
Potrivit unui studiu BloombergNEF, prețul bateriilor Li-Ion a scăzut cu 89% în ultimii 10 ani. Numai în ultimul an scăderea a fost de 13%. Prețul mediu al bateriilor folosite de mașinile electrice (autoturisme, vehicule comerciale și autobuze) este astăzi de 137 dolari per kWh. Totodată, cel mai scăzut preț al bateriilor a fost înregistrat în China – sub bariera de 100 de dolari per kWh, scrie promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News