Pe măsură ce prețurile la benzină au crescut în primele trei luni ale anului 2022, interesul în rândul cumpărătorilor de mașini pentru mașinile hibride și electrice a crescut odată cu acesta.
Interesul pentru mașinile electrice a scăzut, de asemenea, atunci când prețul benzinei a scăzut, conform datelor de pe site-ul de cumpărături auto Edmunds.com citat de CNN.
Ceea ce este surprinzător este că interesul pentru vehiculele ”verzi” a scăzut cu un procent și mai mare decât prețul combustibilului.
”Oamenii au acea reacție bruscă”, a spus Ivan Drury, analist la Edmunds.com, ”dar se aclimatizează puțin prea devreme”.
Chiar și atunci când prețurile la combustibil au crescut, tot în iunie la trei luni după prima creștere a prețurilor, interesul pentru vehicule electrice și hibrizi a crescut, dar nu a crescut la acele niveluri anterioare.
Consumatorii au devenit, aparent, obișnuiți cu prețurile mai mari ale carburanților iar interesul lor de a plăti pentru o mașină electrică sau hibridă s-a diminuat.
Procentul de cumpărători de mașini care se uită la vehicule hibride și electrice pe Edmunds.com a atins un vârf de 25% la jumătatea lunii martie 2022, la fel în timp ce prețurile la benzină atingeau ceea ce era, la acea vreme, un preț mediu ridicat la acea vreme de 4,41 USD per galon în Statele Unite.
Apoi, pe măsură ce prețurile la benzină au scăzut în aprilie, interesul pentru vehiculele hibride și electrice a scăzut și el, dar mult mai repede decât prețurile carburanților.
Chiar și atunci când prețurile la gaz au crescut din nou, atingând un nou record de peste 5 USD pe galon la mijlocul lunii iunie, interesul pentru vehiculele hibride și electrice a crescut, de asemenea, dar cu mai puțin decât înainte.
La acea dată, procentul de cumpărători de mașini care caută a ajuns la doar aproximativ 22%.
Potrivit celor mai recente date, prețurile medii la benzină sunt cu doar aproximativ 5% mai mici decât la acel vârf de 4,41 USD pe galon din martie, dar interesul de cumpărături pentru mașinile electrice a scăzut cu 32% de atunci, conform datelor Edmunds.com.
Liniile de tendință pentru luarea în considerare a vehiculelor electrificate și prețurile la gaz nu au rămas în pas, deoarece există și alți factori, pe lângă costul combustibilului, care afectează dorința consumatorilor pentru vehicule electrice și hibride.
Cumpărătorii de mașini sunt, de asemenea, influențați de campaniile de marketing ale producătorilor de automobile, de schimbările în stimulentele guvernamentale și de ratele dobânzilor.
Dar, chiar și atunci când liniile diferă una de cealaltă, tendința generală a interesului pentru achiziția de mașini electrice a fost în general paralelă cu tendințele prețurilor la carburanți, care a crescut oarecum atunci când prețurile la carburanți au crescut.
Când prețurile carburanților au început să crească brusc în urma invaziei Rusiei în Ucraina în februarie, consumatorii probabil l-au văzut ca pe un fenomen nou și au fost nesiguri cât de mari ar putea crește prețurile, a declarat Aleksandar Tomic, decan asociat pentru inovare și tehnologie la Boston College.
”Oamenii au putut să se adapteze la prețurile la benzină conducând mai puțin”, a spus el. De asemenea, companiile au fost flexibile în ceea ce privește să permită angajaților să continue să lucreze de acasă, a spus el, punând mai puțină presiune asupra necesității de a folosi combustibil.
Citește și:
„Noua gamă de vehicule electrice Ford a generat entuziasm și cerere uriașă, iar acum implementăm sistemul industrial pentru a ne extinde rapid”, a declarat Jim Farley, președinte și CEO Ford și președinte „Ford Model e”.
„Echipa noastră Model e s-a mișcat cu viteză, concentrare și creativitate pentru a asigura necesarul de acumulatori și materiile prime de care avem nevoie pentru a livra vehicule electrice inovatoare către milioane de clienți”, a mai precizat oficialul american, citat de promotor.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu