Intuitive Machines, cu sediul în Houston, și-a pregătit modulul de aterizare Odysseus pentru aterizarea pe Lună.
Intuitive Machines, cu sediul în Houston, și-a pregătit modulul de aterizare Odysseus pentru aterizarea pe Lună astăzi, o coborâre de pe orbită de o oră și 13 minute pentru a deveni prima navă spațială construită în SUA care va reuși o aterizare pe Lună în mai mult de 50 de ani de la ultima aselenizare (fiind și prima realizată de o companie privată).
După câteva ajustări în ultimele ore, aterizarea este așteptată acum la ora 18:24 p.m. EST.
La o zi după ce a intrat pe o orbită înclinată la 80 de grade față de ecuatorul Lunii, motorul principal al lui Odysseus, alimentat cu metan, a fost pregătit să se aprindă la scurt timp după ora 17:00 EST.
Un pachet inovator de camere, cunoscut sub numele de "EagleCam", construit de studenții de la Universitatea Aeronautică Embry-Riddle, se va desprinde și va încerca să fotografieze din lateral coborârea finală a modulului de aterizare. Camerele NASA aflate la bordul navei spațiale vor fotografia solul direct dedesubt.
Imaginile video de la camerele de bord ale modulului de aterizare și de la EagleCam nu pot fi transmise în timp real pe Pământ, dar inginerii de la Intuitive Machines din centrul Nova Control din Houston spun că ar trebui să poată verifica aterizarea în aproximativ 15 secunde. Primele imagini sunt așteptate în aproximativ o jumătate de oră.
Astfel, s-ar marca prima aterizare pe Lună a unei nave spațiale construite în SUA de la misiunea Apollo 17 din 1972 și prima realizată vreodată de o navă spațială privată.
Astrobotic, cu sediul la Pittsburg, a sperat să revendice această onoare luna trecută cu modulul său de aterizare Peregrine, dar misiunea a fost anulată din cauza unui rezervor de propulsie rupt la scurt timp după lansare, pe 9 ianuarie. Două proiecte private anterioare privind luna, unul al Israelului și celălalt al Japoniei, s-au soldat, de asemenea, cu un eșec.
Doar guvernele Statelor Unite, Uniunii Sovietice, Chinei, Indiei și Japoniei au reușit să plaseze cu succes module de aterizare pe suprafața Lunii, iar modulul de aterizare "SLIM" al Japoniei a avut un succes doar parțial, răsturnându-se la aterizare pe 19 ianuarie.
Peregrine și Odysseus au fost finanțate în parte de programul Commercial Lunar Payload Services (CLPS) al NASA, sau CLPS (pronunțat CLIPS), conceput pentru a încuraja industria privată să dezvolte capacități de transport pe care NASA le poate folosi apoi pentru a transporta încărcături utile pe Lună, conform CBS News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News