Profesorii care se vor titulariza în mediul rural ar putea primi o primă de instalare, în anumite condiții, în valoare de trei salarii medii brute pe economie.
Sorin Cîmpeanu a explicat, într-o conferință de presă, câteva dintre propunerile pe care ministerul deja le-a acceptat în cadrul dezbaterii pe proiectele legilor Educației și care se vor regăsi în noua formă a textelor normative. Toate propunerile primite la minister “vor fi analizate cu maximă responsabilitate în zilele ce vor urma, așa încât săptămâna viitoare să avem o formă care să fie trimisă pe circuitul de avizare – ministere, Consiliul Legislativ, avizul CES”, a mai spus ministrul.
“O propunere agreată deja de minister, pentru acele cadre didactice care se vor titulariza în mediul rural – va exista și o primă de instalare. În momentul de față luăm în considerare trei salarii medii brute pe economie – primă de instalare. Sigur va exista și o perioadă de timp minimă în care acei profesori care au decis să se titularizeze în mediul rural vor exercita actul educațional în interesul acelor copii din mediul rural”, a spus Cîmpeanu.
Potrivit ministrului Educației, dintre cele 9000 de amendamente depuse pe proiectele Legilor Educației, unele sunt “amendamente puternic justificate, altele sunt simple solicitări, a 3-a categorie – amendamente care se repetă, a 4-a categorie – amendamente care sunt total antagonice. Toate vor fi analizate cu maximă responsabilitate în zilele ce vor urma, așa încât săptămâna viitoare să avem o formă care să fie trimisă pe circuitul de avizare – ministere, Consiliul Legislativ, avizul CES”, a mai spus ministrul în cadrul conferinței de presă.
Multe cadre didactice continuă să refuze posturile pentru cele două discipline, din mediul rural, din cauza navetei, care implică un consum ridicat de timp şi sume mari de bani, ce nu sunt decontate, motiv pentru care şcolarii de la ţară se lovesc, în continuare, de imposibilitatea de a învăţa o limbă străină.
În România, 1 din 5 elevi din mediul rural abandonează școala și tot 1 din 5 elevi nu reușește să obțină media 5 la Evaluarea Națională. Procentul elevilor care obțin medii sub 5 este dublu în mediul rural comparativ cu cel urban. De altfel, peste 200.000 de copii suferă de bullying în școli, adică experimentează excludere, umilire, amenințări, violență fizică și verbală, iar jumătate din copiii României sunt la risc de sărăcie și excluziune socială, cu șanse reduse de a-și construi un viitor. Mai mult decât atât, datele Comisiei Europene menţionează explicit apartenenţa la mediul rural ca factor de risc educaţional, cu impact direct în abandon școlar, absenteism și rezultate școlare slabe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News