Minivacanța de Sf. Maria a scos la iveală o problemă cu internetul în prima parte a zilei.
„Cu prilejul zilelor libere oferite de Guvern de Sf. Maria, eram dimineață acasă și am dat drumul la Smart TV să mă uit pe Netflix. În prima dimineață am crezut că e ceva defect, a doua dimineață la fel... dar seara se vedea bine.
Speculez că providerii de internet îți promit 1000 de megabiți pe secundă, lățime de bandă cât o autostradă, și ți-o oferă când cred ei că ești acasă. Dimineața le dau celor care lucrează la birou și seara le dai și fraierilor din cartiere. Ei merg pe ideea că dimineața nu se uită nimeni pe Netflix, ceea ce până la minivacanță era adevărat”, spune Val Vâlcu în emisiunea Nod în Papură de la DC News.
„Golăneala aici este dată de faptul că toate firmele care furnizează internet folosesc o formulă elegantă de «până la» nu știu ce viteză. Poate fi oricât. Și la mine, în general, internetul merge cam prost, deși am luat maximul de viteză. Evident că sunt momente în care merge mai lent pentru că e traficul mare”, a răspuns Bulai. „Protecția Consumatorului ar trebui să îi oblige să zică exact minimul de viteză dat, nu «până la»”.
„Pe de altă parte, ei vin cu povești cu placa de rețea atât de bună. Eu aveam aceeași placă de rețea la altă companie și mergea de trei ori mai repede. Sunteți duși? E același calculator...”, a adăugat Bulai.
„La mine e aceeași placă de rețea și dimineața, și seara”, a mai zis Vâlcu.
„Și internetul îi costă pe provideri mai puțin în anumite puncte ale zilei. Atenție, nu vorbesc de cât plătește clientul. Companiile aeriene low-cost plătesc taxe de aeroport mult mai mici la orele imposibile la care companiile mari nu se deranjează. Adică dimineața cu noaptea în cap sau noaptea în cap pentru că sunt taxe diferite”, a continuat sociologul Alfred Bulai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News