Prima platformă de car-sharing cu maşini electrice care operează în Bucureşti, Spark, s-a lansat miercuri oficial, cel mai mic tarif cerut clienţilor fiind de 1,20 lei/minut pentru închirierea unui model compact Renault Zoe.
Clienţii interesaţi să folosească acest serviciu de car-sharing pot localiza, prin intermediul aplicaţiei de pe telefon a companiei, maşina cea mai apropiată de locul în care se află, o pot rezerva, după care se pot urca la volan şi o pot conduce până la destinaţia dorită, unde o parchează. Deschiderea maşinii, activarea motorului şi închiderea maşinii se realizează electronic, de către client, din aplicaţia de pe telefon, au precizat reprezentanţii Spark România, într-o conferinţă de presă.
Taxarea clientului se realizează în funcţie de timpul petrecut la volanul maşinii şi nu în funcţie de distanţa parcursă.
Cele două modele de maşini oferite de platforma Spark sunt Renault Zoe şi Nissan Leaf.
Preţul cerut de compania Spark pentru utilizarea unui Renault Zoe este de 1,20 lei pe minut, cu un plafon maxim de preţ de 215 lei, după atingerea căruia clientul nu mai este taxat, în decursul a 24 de ore.
Pentru închirierea unui Nissan Leaf, model cu autonomie de 240 kilometri, preţul este de 1,40 lei pe minut, cu plafon maxim de preţ de 260 lei pentru 24 de ore.
Costul include şi consumul de energie electrică al maşinii, iar clienţii nu sunt nevoiţi să alimenteze automobilul cu energie.
Flota auto a companiei pentru Bucureşti include în total, pentru moment, 50 de maşini, care urmează să fie lansate gradat în trafic în următoarele luni. Compania speră să ajungă până la sfârşitul anului la un număr de 100-120 de vehicule în Bucureşti.
Managerul Spark România, Iordan Tonchev, a dat asigurări că informaţiile privind datele clienţilor sunt securizate de o echipă specializată în GDPR.
Acesta a mai afirmat că utilizarea unei singure maşini în regim de car-sharing poate înlocui în trafic până la 15 maşini folosite în regim personal.
"În Vest, deja ideea de car-sharing a început să prindă destul de mult, în zona noastră mult mai puţin. Ideea este că s-a ajuns la o concluzie că, practic, maşina personală nu este folosită foarte mult, probabil cam 96% din timp. Ea stă parcată pe undeva. O folosim de dimineaţa, ajungem la birou, apoi stă parcată. Ne ducem acasă, o parcăm la loc şi există cheltuieli, costuri, indiferent dacă folosim maşina. Şi practic s-a născut această idee de car-sharing, practic mai multă lume închiriază maşina. Din experienţa altor ţări s-a constatat că o singură maşină în car-sharing poate înlocui în trafic de la 5 până la 15 maşini. Efectele pentru utilizator - o dată este o scădere de costuri, pentru că tu nu mai ai de achitat întreţinere, taxe", a adăugat Iordan Tonchev, managerul Spark România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News