Primul tren electric cumpărat de România după 40 de ani, atacat cu pietre înainte de a fi pus în circulație

Sursa foto: Facebook ARF
Sursa foto: Facebook ARF

Primul tren electric nou achiziționat de România în ultimii 40 de ani a fost vandalizat cu pietre în zona Periș, în timp ce se întorcea de la teste. Trenul, care încă se află în proces de certificare, a suferit pagube la exterior și la geamuri, necesitând reparații înainte de a intra în circulație. Garnitura oferă dotări moderne și este programată să înceapă transportul de călători până la sfârșitul anului.

Citește și: Elena Udrea: Lacrimile de suferință de până acum să se transforme în lacrimi de fericire pentru tot restul vieții

Primul tren electric nou achiziționat în România în ultimele patru decenii a fost prezentat publicului joi, însă evenimentul a fost umbrit de un incident neplăcut. Garnitura, aflată momentan în teste și în proces de certificare, a fost lovită cu pietre în zona Periș, în timp ce se întorcea de la Centrul de Testare Făurei, necesitând reparații înainte de a intra în circulație.

Trenul, care dispune de șase vagoane și poate atinge o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, a suferit pagube atât la exterior, cât și la geamuri, unele dintre acestea fiind deja înlocuite. „O zonă afectată este destul de adâncă și se întinde pe toată lungimea vagonului”, a declarat Petruș Ivănuș, manager de testare și garanție.

Te-ar mai putea interesa și: Ciuvică a făcut bilanțul mandatului prezidențial al lui Iohannis: Trei gesturi mărețe în 10 ani / video

În prezent, trenul este supus unui proces complex de testare și certificare, care presupune parcurgerea a 10.000 de kilometri pe rețeaua națională înainte de a putea transporta pasageri. Reprezentanții companiei producătoare estimează că trenul ar putea intra în serviciu până la finalul acestui an, urmând ca restul de 36 de garnituri să fie livrate până în 2025.

Trenul oferă dotări moderne, inclusiv băi de ultimă generație, prize pentru fiecare rând de scaune, locuri pentru bagaje voluminoase și încălzire în pardoseală. De asemenea, vagonul de clasa I dispune de 350 de locuri.

În ceea ce privește întreținerea trenurilor, aceasta va fi asigurată într-un depou nou din București, pentru care s-au investit 54 de milioane de euro. Garniturile vor circula pe rutele dintre marile orașe din România.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel