Maşinile cu volan pe dreapta reprezintă o problemă în traficul din România. Iată de ce.
"În primul rând, o maşină cu volan pe dreapta are dezavantajul lipsei de vizibilitate în faţă. În afară de asta, maşina cu volan pe dreapta mai are şi farurile altfel, dacă nu au fost modificate. Farul din stânga bate mai puţin, farul din dreapta mai mult, la o maşină cu volan pe stânga. La cele cu volan pe dreapta trebuie făcută schimbarea.
Dar problema maşinilor cu volan pe dreapta nu e atât a maşinii, cât a şoferului, din punctul meu de vedere. Cel care utilizează o maşină cu volan pe dreapta este egal de multe ori cu cel care are numere de Bulgaria, care merge fără centură, cu atitudine din asta de "mie mi se rupe, eu păcălesc cumva sistemul". În general, vorbim de o persoană care nu are o atitudine corectă.
Când vezi o maşină cu volan pe dreapta, eu cred că problema nu e din punct de vedere tehnic, ci că te aştepţi ca cel de la volan să aibă o atitudine ciudată, să nu respecte reguli de circulaţie, să nu aibă politeţe. Nu vorbesc de maşini istorice, de maşini speciale, cum sunt cele care curăţă strada. Ci de cei care vor să păcălească sistemul. E foarte bine că au fost interzise. Nu înţeleg de ce se mai permite circulaţia celor care au rămas. În Marea Britanie, spre exemplu, nu ţi se dădea voie să înmatriculezi maşini cu volan pe stânga", a declarat Titi Aur.
Potrivit Registrului Auto Român, în România au fost aduse peste 29.000 de maşini cu volanul pe dreapta în anul 2018 şi mai mult de 20.000 maşini în anul 2019, care, din cauza Brexit, este şi ultimul an în care s-au putut efectua astfel de importuri de către persoanele fizice.
CITEŞTE ŞI Maşinile cu volan pe dreapta, pe punctul de a fi interzise în România
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu