Comisia de Privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor a respins, miercuri, în urma verificării şi analizării documentelor, toate cele trei oferte pentru privatizarea CFR Marfă.
Documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
Procedura de deschidere a ofertelor pentru precalificarea potenţialilor investitori pentru CFR Marfă s-a încheiat pe 11 mai, la ora 16.00, a doua etapă fiind verificarea şi evaluarea acestora, cu termen limită data de 15 mai, ora 12.00.
Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificării şi analizării documentelor de participare, precum şi pentru întocmirii listei investitorilor precalificaţi să participe, în continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfă ("lista scurtă").
Termenul final pentru desemnarea ofertantului câştigător era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar Internaţional.
Ce spunea Ponta despre un eventual eșec al privatizării CFR Marfă
Premierul Victor Ponta declara în luna martie că ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, are două obiective strategice în perioada următoare, care sunt legate de deblocarea POS Transporturi şi privatizarea CFR Marfă, punctând că dacă acesta le va îndeplini îl va lăuda, iar în caz contrar va răspunde politic.
"Fenechiu are din partea mea două responsabilităţi majore în perioada imediat următoare. În primul rând, deblocarea POS pe Transport, presuspendat de UE din cauza contractelor frauduloase - cel cu Iordache este cunoscut - încheiate de către Guvernul PDL. Ăsta este primul obiectiv strategic. Al doilea este privatizarea CFR Marfă, trecută în acordul cu FMI de către Guvernul PDL al domnului Boc", a spus Ponta, la Palatul Parlamentului.
El a precizat că îl va lăuda pe Fenechiu dacă va reuşi să îndeplinească cele două obiective fixate, subliniind că în caz contrar acesta va răspunde politic.
"Domnul Fenechiu are două lucruri importante de făcut şi foarte grele şi foarte complicate şi foarte controversate, amândouă venind de la PDL. Programul pe Transport ne-a fost blocat pentru contractele încheiate de doamna Boagiu, CFR Marfă a fost trecut de către Boc şi Ungureanu în acordul cu FMI. Cât timp îşi face aceste două sarcini esenţiale nu pot decât să-l laud. Nu şi le face, sigur va răspunde politic", afirma premierul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News