Lovitură de grație dată privatizării CFR Marfă. Asocierea TFG - Donau Finanz s-a retras din cursa pentru privatizarea CFR Marfă şi a anunțat că va contesta procedura la instituţiile abilitate. În cursa pentru privatizarea CFR Marfă a rămas doar firma Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, acesta declarând că a depus oferta de cumpărare a companiei.
Grup Feroviar Român rămâne singura companie aflată în cursa pentru achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni al CFR Marfă, după retragerea din competiţie a asocierii româno-austriece TFG - Donau Finanz.Asocierea româno-austriacă a anunţat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituţiile abilitate.
TFG şi GFR rămăseseră singurele competitoare, după ce americanii de la OmniTRAX nu au înaintat oferta preliminară şi neangajantă.
Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro.
Pentru a participa la ultima etapă, respectiv licitaţia cu ofertă în plic, documentele de participare trebuie depuse până cel târziu miercuri, ora 12:00, acest termen fiind unul de decădere.
Joi, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, comisia de privatizare va deschide plicurile cu ofertele de cumpărare şi va stabili câştigătorul.
OmniTRAX, GFR şi asocierea dintre Transferoviar Grup şi Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă, fiind singurii investitori care au participat la proces atât în prima fază, cât şi după reluarea acestuia. Cei trei investitori au depus şi anterior documentaţia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa următoare.
Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.
Gruia Stoica: Nu ştiu ce vor să conteste cei de la Transferoviar
"Fiecare are dreptul să facă ce doreşte. Dar nu ştiu ce doresc să conteste. Nu aş dori să fac comentarii despre competitori. Noi ne-am luat profesionişti lângă noi, am reuşit să ne încadrăm în timpul prezentat în anunţul de privatizare şi pe care ni l-am asumat cu toţii. Nu vreau să intru în polemică, analizăm ce se va întâmpla cu licitaţia, să vedem dacă suntem câţtigători cum ne implicăm repede, pentru că CFR Marfă are destule probleme. Am spus de la inceput că CFR Marfă nu e un premiu ci un exerciţiu de responsabilitate", a declarat patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, la Realitatea TV.
Ponta declară că își asumă responsabilitatea privatizării CFR Marfă
Premierul Victor Ponta şi-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acţiuni era introdusă de la început în procedură, "altfel nu venea nimeni" la licitaţie, scrie Mediafax.
Față de privatizarea CFR Marfă, premierul Victor Ponta a declarat de câteva ori că rămânerea ministrului Relu Fenechiu la Transporturi este legată de privatizarea Companiei până la sfârșitul lunii iunie. Din câte se pare, acest obiectiv al Guvernului Ponta se îndepărtează tot mai mult de un final fericit.
Americanii au contestat şi ei procesul de privatizare
OmniTRAX, cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus în data de 14 iunie 2013, o contestaţie la procesul de privatizare a CFR Marfă şi solicită suspendarea acestuia până la rezolvarea contestaţiei, a anunţat, luni, într-un comunicat de presă, operatorul american, informează Agerpres.
"OmniTRAX contestă procedura de privatizare derulată până la data de 05.06.2013 şi finalizată cu o înştiinţare emisă de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare. Această înştiinţare este dovada unui proces netransparent şi a unui calendar de privatizare care nu oferea niciunui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil", menţionează sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu